لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۱

واکنش شهرداری به ضرب و شتم یک دستفروش توسط ماموران


ضرب و شتم یک دستفروش توسط ماموران شهرداری
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:29 0:00

ضرب و شتم یک دستفروش توسط ماموران شهرداری

پس از انتشار فیلمی از کتک زدن یک دستفروش توسط ماموران شهرداری تهران،یک عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که این دو مامور« از کار معلق شده‌اند و با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی خواهند شد».

افشین حبیب زاده،معاون نظارت شورای شهر تهران، روز جمعه، ۲۴ آذر، درمصاحبه با خبرگزاری ایلنا، خبر داد که مقامات شهرداری اعلام کرده اند،پرونده این افراد «به کمیته انضباطی ارسال شده، در حال حاضر از کار معلق شده‌اند و با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی خواهند شد».

وی همچنین اعلام کرد که اعضای شورای شهرتهران هفته آینده با شهرداری برای «ریشه یابی» این موضوع جلسه خواهند داشت.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

آقای حبیب زاده همچنین گفت که ماموران «مقابله با سد معبر» یا «معبربان ها» توسط پیمکانکاران طرف قرارداد با شهرداری استخدام می شوند و مستقیما زیرمجموعه شهرداری تهران نیستند.

براساس فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی و وب سایتها منتشر شده،یک مامور شهرداری یک دستفروش را در چهار راه ولیعصر تهران کتک می زند و یک مامور دیگر دست این دستفروش را گرفته و او را به شدت پرت می کند.

این دو مامور به همراه یک مامور نیروی انتظامی این دستفروش را بازداشت می کنند اما پس از بازداشت نیز باز او را کتک می زنند.

پیش از این فیلم‌ها و گزارشهای زیادی درباره برخورد ماموران شهرداری با دستفروشان در شهرهای مختلف ایران منتشر شده و برخی از دستفروشان بر اثر ضرب و جرح از سوی ماموران کشته شده اند.

از جمله در پی مرگ یک دستفروش در قم در روز شنبه ۲۱ مرداد،‌ دادستانی پنج تن از مأموران شهرداری را احضار کرد.

در آن زمان حمید صدیقی آخا، مدیرکل پزشکی قانونی استان قم، با اعلام اینکه در بررسی‌های اولیه آثار ضرب و جرح ناشی از نزاع دیده نشده، گفته بود که «به نظر می‌رسد به دنبال نزاع لفظی، احتمالاً علت مرگ سکته قلبی بوده باشد».

علی چراغی، ‌دستفروش در تهران، در مرداد سال ۹۳، در پی ضرب و شتم با پنجه بکس در خيابان تهرانپارس به دست چند تن که عوامل پيمانکاری بازيافت زباله معرفی شده‌اند،‌ زخمی شد و در بيمارستان جان خود را از دست داد.

يونس عساکره، دستفروش خرمشهری، که روز ۲۳ اسفند سال ۹۳ در اعتراض به جمع شدن بساط ميوه فروشی‌اش توسط مأموران سد معبر شهرداری خودسوزی کرده بود،‌ در نخستین روزهای فروردین سال ۹۴ به دليل شدت جراحات ناشی از سوختگی در بيمارستان مطهری تهران درگذشت.

در آبان ماه سال گذشته هم موضوع سیلی زدن یک مأمور شهرداری به یک زن دستفروش در فومن در استان گیلان خبرساز شد.

یک ماه بعد در روز ۱۶ آذر سال گذشته هم مأموران اجرائیات شهرداری اهواز با حضور در خیابان خوانساری این شهر اقدام جمع‌آوری اجناس یک دستفروش سالمند زن کردند و به گفته شاهدان عینی، با شوکر الکتریکی او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

XS
SM
MD
LG