لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۵

ادامه حوادث تلخ در ایران؛ فرزندکشی در اسفراین، پدرکشی در رشت


هم‌زمان با انتشار جزییات تازه درباره پرونده قتل بابک خرمدین و اعضای خانواده‌اش، گزارش‌هایی درباره دو حادثه دیگر در خراسان شمالی و رشت که منجر به قتل دو کودک توسط مادرشان و قتل یک پدر به دست فرزندش شده، منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، سجاد نامور، معاون فرمانده انتظامی خراسان شمالی روز پنج‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت ضمن اعلام خبر قتل دو کودک هشت ساله و دو ماهه در اسفراین گفته است که مادر این دو کودک پس از قتل آن‌ها اقدام به بلعیدن مقدار زیادی شیره تریاک به قصد خودکشی کرده است

به گفته آقای نامور مادر این دو کودک در حال حاضر برای انجام اقدامات پزشکی در بیمارستان به‌سر می‌برد.

معاون فرمانده انتظامی خراسان شمالی هم‌چنین گفته است که جسد دو کودک اسفراینی پس از گزارش وقوع گازگرفتگی پیدا شده، اما ماموران انتظامی در حین بازدید از صحنه، متوجه تعدادی قرص برنج در محل وقوع حادثه شدن که نشانگر وقوع قتل بوده است.

درباره وضعیت فعلی مادر این دو کودک و انگیزه او از قتل آن‌ها تاکنون گزارشی منتشر نشده است.

در همین حال محمود حافظی، فرمانده انتظامی شهرستان رشت هم روز پنج‌شنبه از بازداشت مرد جوانی خبر داد که به علت «اختلافات خانوادگی» با شلیک سه گلوله پدر خود را قتل رسانده است.

به گفته آقای حافظی این مرد ۳۰ ساله در یکی از خروجی‌های استان شناسایی و از خودروی او دو قبضه سلاح شکاری فاقد مجوز کشف شده است.

در روزهای گذشته خبر قتل بابک خرمدین، کارگردانی ایرانی توسط پدر و مادرش در تهران و حواشی این حادثه، بسیار خبرساز شده است.

روز یکشنبه، ۲۶ اردیبهشت بقایای جسد مثله‌شده بابک خرمدین، کارگردان سینمای ایران، در سطل زباله‌ای در شهرک اکباتان تهران کشف شده بود.

ساعاتی بعد پدر و مادر بابک خرمدین، در دادسرای جنایی اعتراف کردند که او را به قتل رسانده و جسد تکه‌تکه‌شده او را در سه نقطه تهران رها کرده‌اند.

پدر بابک خرمدین به اتهام مباشرت و مادر او به اتهام معاونت در قتل بازداشت هستند.

آن‌ها در اعتراف‌شان اظهار کردند که داماد خانواده خرمدین در سال ۱۳۹۰ و آرزو، دختر خانواده در سال ۱۳۹۷ را به همان روش یعنی تکه‌تکه کردن جسد و انتقال به سطل زباله، به قتل رساندند.

اکبر خرمدین، پدر بابک خرمدین، در تازه‌ترین اعترافات خود مدعی شده است که سال ۹۰ با همدستی دخترش، آرزو اقدام به قتل دامادش کرده است.

او در مورد هر سه قتل مدعی است که این افراد دچار فساد بوده‌‌اند و از کارهای خود پشیمان نیست.

XS
SM
MD
LG