لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۵

وکیل نرگس محمدی: مسئولان زندان از تحویل دارو به موکلم خودداری می‌کنند


نرگس محمدی، فعال سیاسی و حقوق بشر
نرگس محمدی، فعال سیاسی و حقوق بشر

با گذشت بیش از یک هفته از بازداشت نرگس محمدی، فعال سیاسی و حقوق بشر، وکیل او روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین گفت که «به‌رغم تهیه و تحویل داروها به زندان، مسئولان از تحویل آن به نرگس محمدی امتناع کرده‌اند.»

مصطفی نیلی در گفت‌وگو با سایت «امتداد» گفت: «در حال حاضر از بازگشت موکلم به زندان قرچک، حدود هشت روز گذشته و با توجه به این‌که خانم محمدی، آنژیو قلب [گرفتگی رگ‌های قلب] داشته و در یکی از رگ‌های اصلی قلب او، استنت [فنر] کار گذاشته شده، باید حتماً داروهای قلبی خود را به‌طور مستمر مصرف کند».

این حقوقدان توضیح داد: «بعد از این‌که موکلم تماس گرفت و عنوان کرد که داروهایش، هنوز به دست او نرسیده، من به عنوان وکیل ایشان در روز دوشنبه، نزد پزشک مراجعه و پس از تهیه داروها، آن را به زندان قرچک تحویل دادم. اما تا همین لحظه (عصر سه‌شنبه) که خانم محمدی با من تماس گرفت، گفت که این داروها، هنوز به او تحویل نشده است».

آقای نیلی تأکید کرد که «هرگونه تأخیر یا عدم مصرف داروها، می‌تواند روند درمان را بلااثر کرده و حتی سلامت موکلم را با خطر مواجه کند».

وکیل این فعال حقوق بشر در ادامه نیز گفت که حال موکلش شب گذشته بد شده و با ویلچر به بهداری زندان منتقل شده است و با وجود این مسئولان از تحویل داروهای تهیه‌شده به او خودداری کرده‌اند.

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، روز ۲۳ فروردین در گفت‌وگو با رادیو فردا اعلام کرد که ماموران وزارت اطلاعات برای بازداشت نرگس محمدی و عالیه مطلب‌زاده به منزل خانم محمدی هجوم برده‌اند.

این اقدام در حالی صورت گرفته است که خانم محمدی روز دوشنبه به رادیو فردا گفته بود که به‌رغم جراحی قلب به زندان بازخواهد گشت.

خانم محمدی پیشتر عدم مراجعت به زندان را «نافرمانی مدنی» خوانده بود اما بعد به رادیو فردا گفت وثیقه‌گذارش تهدید شده است که خانه‌اش مصادره خواهد شد. مبلغ این وثیقه ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

نرگس محمدی پیشتر در مراسم سالگرد یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سال‌های اخیر بازداشت و در زندان به تحمل بیش از هشت سال زندان محکوم شده است.

مصطفی نیلی، وکیل خانم محمدی، روز سه‌شنبه گفت: «شب گذشته به خانم محمدی اعلام شد که به مرکز قضایی اعزام خواهد شد و صبح که جویای موضوع احضار و مرجع احضارکننده خود شده، اطلاعاتی به موکلم نداده‌اند».

او همچنین گفت: «مشخص نیست که پرونده جدیدی برای موکلم باز شده یا قصد انتقال ایشان به بندهای امنیتی را دارند».

با استفاده از گزارش‌های امتداد نیوز و رادیو فردا /پ.پ/ک.ر
XS
SM
MD
LG