لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۷

بقایای جسد انسان در انفجار نشویل ایالت تنسی آمریکا کشف شد


در انفجار در شهر نشویل سه نفر زخمی شده‌اند و وضعیت آنها وخیم نیست.
در انفجار در شهر نشویل سه نفر زخمی شده‌اند و وضعیت آنها وخیم نیست.

مقامات پلیس ایالت تنسی می‌گویند، انفجار روز جمعه پنجم دیماه یک خودروی پارک شده در یک خیابان مرکزی شهر نشویل «عمدی» بوده است.

پلیس اعلام کرده است که در این انفجار که بامداد روز کریسمس رخ داد، تنها سه نفر زخمی شده‌اند و وضعیت آنها وخیم نیست.

گزارش‌ها حاکی است که لحظاتی پیش از انفجار این خودرو پارک شده در یکی از خیابان‌های نشویل، از طریق نوار ضبط شده و بلندگویی به همگان هشدار داده شده بود که محل را ترک کنند.

به گزارش رویترز، در حالی که پیشتر مقامات پلیس اعلام کرده بودند که مطمئن نیستند که کسی در این خودرو حضور داشته ، اما بعدا کارآگاهان پلیس گفته‌اند که در محل انفجار بقای جسد انسان کشف شده است.

رئیس پلیس نشویل هم می‌گوید آزمایش دقیق از این بقایا کشف شده در حال انجام است.

جان کوپر ،شهردار نشویل ، نیز اعلام کرده در راستای تامین امنیت در این شهر مقررات منع آمد و شد در شهر اعمال شده است.

با این حال مقامات پلیس می‌گویند نشانه‌ای از احتمال تهدیدی دیگر علیه شهر پرجمعیت تنسی در دست نیست .

مقامات پلیس محلی و فدرال هنوز توضیحی در خصوص انگیزه احتمالی این انفجار ارائه نکرده اند و هنوز هیچ گروه یا فردی و مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

رویترز می‌گوید٬ نیروهای پلیس ساعت شش بامداد به دنبال دریافت گزارش‌هایی درباره شنیده شدن صدای تیراندازی در محل حاضر شدند و متوجه یک خودروی کاروان در مقابل ساختمان «ای تی اند تی» شدند.

جان دریک، رئیس پلیس نشویل، به خبرنگاران گفت که نیروهای پلیس متوجه این خودرو شدند و یک نوار ضبط شده که از طریق بلندگویی در این خودرو هشدار می‌داد که «بمبی در ۱۵ دقیقه دیگر منفجر خواهد شد.»

شبکه‌های محلی نیز تصاویری در این زمینه منتشر کرده اند که از طریق بلندگو این پیام تکرار می‌شد: « این محل باید تخلیه شود اگر این پیام را می شنوید، همین الان محل را تخلیه کنید.»

دان آرون، یک سخنگوی پلیس نشویل نیز می‌گوید، نیروهای پلیس با حضور در جلوی درب خانه ها از مردم خواستند تا محل را ترک کنند و یک واحد خنثی سازی بمب به محل اعزام شد.

رویترز می‌گوید، با توجه به این که در ساعت شش بامداد روز تعطیل کریسمس همه مغازه ها وفروشگاه ها تعطیل بودند، این انفجار مهیب تلفاتی نداشت.

نشویل مرکز ایالت تنسی است و پایتخت سبک موسیقی «کانتری» تلقی می شود.

با استفاده از رویترز؛ خ
XS
SM
MD
LG