لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۶

سعید افکاری از تیراندازی ماموران زندان به خانواده خود خبر داد


مادر نوید افکاری بر سر مزار پسرش
مادر نوید افکاری بر سر مزار پسرش

برادر نوید افکاری، کشتی‌گیری که در زندان جمهوری اسلامی ایران اعدام شد، می‌گوید «جمهوری اسلامی در حرکتی جدید به سمت خانواده‌مان تیراندازی کرد».

سعید افکاری روز یکشنبه ۱۴ فروردین در یک پست توئیتری نوشت که امروز برای ملاقات هفتگی با برادرش، وحید، به زندان رفتند که «دیدیم دست وحید باندپیچی شده است».

او افزوده که یک زندانی سیاسی در سلول کناری سلول وحید بوده و هنگامی که می‌خواستند او را به انفرادی منتقل کنند، «وحید عصبانی شده و فریاد می‌زده تا جلو آن‌ها را بگیرد، که ماموران می‌ریزند توی سلول وحید تا کتکش بزنند و وحید آن‌قدر جلوی آن‌ها مقاومت می‌کند تا دستش را می‌شکنند».

سعید افکاری می‌گوید: «بعد از این‌که دیدیم وحید دستش شکسته، برادرم حبیب عصبانی شد از در زندان رفت بیرون تا مسئولی چیزی رو پیدا کنه و شروع به فریاد زدن کردیم که مامورهاشون از بالای ساختمون‌ها شروع به تیراندازی به سمتمون کردن».

او گفته که «وقتی سینه‌مون رو گرفتیم جلوشون و گفتیم بزن، تیراندازی قطع شد ولی دیگه اجازه‌ ملاقات با وحید رو بهمون ندادند».

نوید افکاری، کشتی‌گیر ملی‌پوش، شهریور ۱۳۹۹ به اتهام قتل عمد در جریان اعتراضات مرداد ۹۷ اعدام شد، اتهامی که او همواره آن را رد کرده و گفته بود که تحت شکنجه ناگزیر از اعتراف دروغ شده است.

اعدام نوید افکاری اعتراض شدید فعالان حقوق بشر و وکلای درگیر پرونده او را به‌دنبال داشت که تاکید کردند شواهد برای اثبات اتهام قتل، ناکافی بوده و در برخی موارد ضدونقیض است.

وحید و حبیب افکاری نیز که همراه با نوید دستگیر شده بودند، به ترتیب به ۵۴ سال و شش‌ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، و ۲۷ سال و سه ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بودند.

با این حال، حبیب افکاری که برای مدت طولانی در زندان انفرادی بود، ۱۴ اسفند پارسال از زندان آزاد شد. سعید افکاری همان روز اعلام کرد که وحید همچنان در سلول انفرادی است.

بر اساس توئیت سعید افکاری و گزارش‌های پیشین رادیو فردا/ک.ر
XS
SM
MD
LG