لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۱

قهرمانی پادشاه، این بار با لس‌آنجلسی‌ها


رقابت‌های ان‌ب‌اِی (NBA)، پرطرفدارترین رویداد بسکتبال دنیا، با قهرمانی لس‌آنجلس لیکرز به پایان رسید.

لیکرز در دیدار نهایی، پس از شش بازی با حساب ۴-۲ از سد میامی هیت گذشت و قهرمانی خود را مسجل کرد تا نیازی به دیدار هفتم نباشد.

لس‌آنجلسی‌ها با سرمربیگری فرانک ووگل و درخشش خیره کننده لبرون جیمز با نتیجه ۱۰۶ - ۹۳ میامی را شکست دادند و برای هفدهمین بار عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

لبرون که در دنیای ورزش با کینگ جیمز شناخته می‌شود، ۲۸ امتیاز، ۱۴ ریباند و ۱۰ پاس گل به جا گذاشت تا تریپل دبل کند. کاری که پیش از این ۱۰ بار دیگر در فینال ان‌ب‌اِی انجام داده بود.

آخرین قهرمانی لس آنجلس لیکرز سال ۲۰۱۰ و با سرمربیگری فیل جکسون رقم خورده بود. ام‌وی‌پی (MVP) فینال ۲۰۱۰ کوبی برایانت افسانه لیکرز بود که ژانویه امسال بر اثر سانحه سقوط بالگرد همراه با دخترش از دنیا رفت.

در رقابت با جیمی باتلر ستاره میامی، این جمیز بود که موفق شد برای چهارمین بار عنوان ام‌وی‌پی یا با ارزش‌ترین بازیکن در دور فینال را به خود اختصاص دهد. او تنها بازیکن تاریخ است که این کار را با سه تیم مختلف انجام داده.

پادشاه که چهار مرتبه هم عنوان برترین بازیکن فصل را به دست آورده، به رسم دیرین این رقابت‌ها پس از قهرمانی، رو به دوربین‌ها سیگار برگ کشید.

او امسال در سی و پنجسالگی عنوان برترین بازیکن فصل را به یانیس آنته‌توکومپو از میلواکی باکس واگذار کرد.

جیمز درباره برگزاری مسابقات به صورت متمرکز به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: «حضور همه تیم‌ها، مربیان و بازیکنان در کنار همدیگر یک اتفاق منحصر به فرد بود. احساسم این است که همگی یک صدا برای مردم آمریکا آمده بودند».

او برای چهارمین بار به قهرمانی لیگ رسید. عنوانی که پیشتر با میامی و کلیولند به دست آورده بود. دو طلا و یک برنز المپیک نیز در کارنامه پربار لبرون جیمز به ثبت رسیده.

آنتونی دیویس ۲۰۸ سانتیمتری در پست‌های چهار و پنج که از نیواورلئان پلیکانز به لیکرز پیوسته، در مسیر قهرمانی تیمش مهم‌ترین بازیکن پس از جیمز بود.

کنتاویوس کالدول پاپ و راژون روندو در پست گارد، دنی گرین، کایل کوزما و مارکیف موریس دیگر بازیکنان اثرگذار لس‌آنجلس لیکرز بودند.

جیمز برای دهمین بار در فینال حاضر می‌شد. آماری اعجاب‌انگیز که ۸ مرتبه‌اش با میامی هیت و کلیولند کاوالیرز از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ به صورت پیاپی بوده است.

فقط اوج‌گیری گلدن استیت با استفن کری و همبازیانش توانست مانع از افزایش آمار قهرمانی‌های جیمز شود.

با بهبودی کلی تامپسون و جذب بازیکنی جدید در پست سنتر، گلدن استیت در فصل آینده نیز رقیب سرسخت لیکرز در دیویژن پاسیفیک، کنفرانس غرب و کل رقابت‌های لیگ خواهد بود.

XS
SM
MD
LG