لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۰

دایی نگار کریمیان، دختر کشته‌شده در لرستان: مأمور، بدون دستورِ ایست، شلیک کرد


تصاویری از نگار کریمیان در شبکه‌های اجتماعی
تصاویری از نگار کریمیان در شبکه‌های اجتماعی

چند روز پس از انتشار خبرهای غیررسمی مبنی بر کشته‌شدن یک دختر جوان در الیگودرز بر اثر تیراندازی مأموران پلیس، یکی از اعضای خانواده وی جزئیاتی در این زمینه در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

نام این دختر «نگار کریمیان» اعلام شده و در روزهای اخیر ویدئوهایی از مراسم خاک‌سپاری او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

در پی انتشار این اخبار و ویدئوها علی اسداللهی، فرمانده انتظامی الیگودرز، خبر کشته شدن این دختر را تأیید و اعلام کرد که این حادثه نیمه‌‌شب ۱۸ اسفند رخ داده است.

او مدعی شد که خودروی حامل نگار کریمیان و خانواده‌اش «بدون توجه به علائم ایست و بازرسی و اخطارهای مکرر مأموران از محل ایست به طور غیرمجاز عبور کرده و مأموران به گمان حمل مواد مخدر برای توقیف خودرو اقدام به تیراندازی هوایی کرده‌اند.»

به گفته آقای اسداللهی در جریان تعقیب خودروی حامل خانم کریمیان، یکی از گلوله‌هایی که مأموران به سمت «لاستیک» خودرو شلیک‌ کردند به این دختر اصابت کرده و در نهایت منجر به مرگ او شده است.

نگار کریمیان به همراه پدر، دو خواهر و داماد خانواده از مراسم خاکسپاری دایی خود در روستای فرسش الیگودرز در حال بازگشت به محل زندگی‌شان اصفهان بودند.

اما آن‌طور که مهدی رضایی، دایی نگار کریمیان، می‌گوید در شب حادثه خودروی حامل خواهرزاده او از یک «جاده فرعی» در حال گذر بوده که مأمور انتظامی بدون فرمان «ایست» اقدام به شلیک کرده است.

او به روزنامه اعتماد گفته است که پس از شلیک به خودرو و جراحت نگار و پدرش، حتی مأمور انتظامی نیز در صحنه حادثه اذعان کرد که شلیک «اشتباه» بوده است و چون شخصی به مأمور «خاطی» گفته بوده که ماشین در حال گذر حامل مواد مخدر است، او اقدام به شلیک کرده است.

دایی نگار کریمیان به نقل از کارشناسی که از خودرو بازدید کرده است، می‌گوید که تیر از «فاصله نزدیک» شلیک شده است.

به گفته او تیر از سمت چپ وارد پهلوی نگار شده و از سمت راست پهلوی او خارج و به ستون ماشین برخورد کرده بود.

این نخستین‌بار نیست که یک شهروند بر اثر آن چه شلیک «اشتباهی» مأموران حکومتی گفته می‌شود، کشته می‌شود. پیش از این نیز بارها گزارش‌های متعددی در این باره در رسانه‌ها منتشر شده بود.

شمار زیادی از قربانیان شلیک‌های «اشتباهی» نیروهای حکومتی ازجمله نیروی انتظامی به خودروها کودکان هستند. از جمله یک کودک دوساله به نامه «امیرعلی موسوی کاظمی» اسفند پارسال در جاده اصفهان به این دلیل کشته شد.

یک کودک ۱۲ ساله در استان هرمزگان هم به نام «سها اعتباری» پنجم دی همان سال با شلیک نیروهای حکومت جمهوری اسلامی کشته شده بود.

خانواده بسیاری از قربانیان این حوادث می‌گویند که شلیک به خودروی حامل آن‌ها بدون هیچ‌گونه پیام هشدار و ایست صورت گرفته است.

با استفاده از گزارش‌های روزنامه اعتماد، شبکه‌های اجتماعی و رادیوفردا؛ ف.ع./ ب.ب.
XS
SM
MD
LG