لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۴

پیشتازی نتفلیکس در کسب نامزدی جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۱


شبکه نتفلیکس که در پی شیوع ویروس کرونا و اعمال مقررات شهربندان از جمله تعطیلی سالن‌های سینما در بسیاری از نقاط دنیا با افزایش چشمگیر مخاطب روبه‌رو شده بود، در تازه‌ترین دستاورد دنیای تلویزیون فهرست نامزدهای هفتاد و هشتمین جوایز گلدن گلوب را نیز قبضه کرد.

نتفلیکس امسال با کسب ۲۰ نامزدی در رشته‌های گوناگون تولیدات تلویزیونی در مقایسه با پارسال، در سه رشته بر تعداد نامزدی‌های خود افزود.

شبکه اچ بی او نیز با کسب ۹ نامزدی در رتبه دوم قرار گرفت.

در میان تولیدات نتفلیکس، سه سریال شامل «تاج »، «اوزارک» و «رچد» در رشته بهترین مجموعه درام تلویزیونی نامزد شدند.

همچنین در رشته بهترین بازیگر زن سریال درام، چهار هنرپیشه‌ای که در تولیدات این شبکه ایفای نقش کرده‌اند شامل الیویا کولمن، اما کورین، لارا لینی و سارا پاولسن موفق به کسب نامزدی شدند.

کارشناسان می‌گویند، بیشتر شرکت‌های تولیدکننده محصولات سرگرمی معمولا فقط یا به لحاظ کیفی موفق‌اند و یا از نظر کمی اما پیشتازی نتفلیکس در کسب نامزدی جوایز گلدن گلوب سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که این شبکه پخش آنلاین فیلم و سریال در هر دو زمینه موفق عمل کرده است.

مجموعه تلویزیونی «تاج» که روایت سلطنت ملکه الیزابت دوم در بریتانیا را به تصویر کشیده است، در شش رشته از جمله بهترین سریال درام و بهترین بازیگران نقش اصلی و نقش مکمل، نامزد دریافت جایزه شده است.

سریال درام‌-کمدی «کبیر» از دیگر تولیدات نتفلیکس است که ماجراهای دوران نوجوانی کاترین کبیر، امپراتور روسیه و رسوایی‌های مربوط به شیوه به قدرت رسیدنش را روایت می‌کند. این سریال در رشته بهترین سریال کمدی/موزیکال نامزد شده است.

از دیگر نامزدهای این رشته می‌توان به «مهماندار هواپیما» محصول شبکه اچ بی او، سریال کانادایی «شتز کریک» محصول شبکه سی‌بی‌سی، «امیلی در پاریس» محصول نتفلیکس و «تد لسو» تولید شبکه اپل پلاس اشاره کرد.

نامزدهای رشته بهترین بازیگر در سریال‌های کمدی/موزیکال عبارتند از جیسون سودیکیس برای سریال «تد لسو»، یوجین لوی برای سریال «شتز کریک»، دان چیدل برای سریال «دوشنبه سیاه»، رامی یوسف برای سریال «رامی» و نیکلاس هولت برای سریال «کبیر».

علاوه‌بر سه محصول نتفلیکس، نام سریال «لاوکرفت کانتری» محصول اچ‌بی‌او و «مندلورین» محصول شبکه «دیزنی پلاس» نیز در فهرست نامزدهای رشته بهترین سریال درام به چشم می‌خورد. سریال «مهماندار هواپیما» هم در رشته بهترین سریال کمدی/موزیکال موفق به کسب نامزدی شده است.

مراسم اهدای جوایز هفتاد و هشتمین دوره گلدن گلوب در روز دهم اسفندماه (۲۸ فوریه) در نیویورک برگزار خواهد شد.

این جایزه معتبر هر سال از سوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود به برگزیدگان حوزه سینما و تلویزیون اهدا می‌شود.

تینا فی و امی پولر، دو چهره سرشناس هالیوود، اجرای مراسم سال ۲۰۲۱ را بر عهده دارند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس/ ش.ر/ آ.ت/ ک.ر
XS
SM
MD
LG