لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۶

کرانچار دوباره سرمربی «امیدها» شد


زلاتکو کرانچار ۶۱ ساله اهل کرواسی، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی امید ایران انتخاب شد.
زلاتکو کرانچار ۶۱ ساله اهل کرواسی، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی امید ایران انتخاب شد.

زلاتکو کرانچار ۶۱ ساله اهل کرواسی، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی امید ایران انتخاب شد.

۱۹۷۶ مونترال آخرین دوره‌ای است که فوتبال ایران در المپیک به میدان رفته و اگر بتواند به المپیک توکیو صعود کند، به محرومیت ۴۴ ساله خاتمه داده است.

در این بین، فوتبال ایران موفق شد به المپیک ۱۹۸۰ مسکو صعود کند اما با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی، حضور در المپیک را تحریم کرد.

کرانچار پس از انتخاب خود به سایت فدراسیون فوتبال گفت: «پس از حدود شش سال حضور در ایران، احساس مسئولیت سنگینی در قبال نسل آینده فوتبال این کشور دارم.»

این نخستین بار نیست که کرانچار سرمربی تیم ملی امید می‌شود. او آبان ۹۳ پس از برکناری وینگادا سرمربی پرتغالی به خاطر نتایج ضعیف در بازی‌های آسیایی اینچئون، هدایت این تیم را به عهده گرفت.

زلاتکو کرانچار همان فصل در لیگ برتر سرمربی سپاهان بود و جای خود را به حسین فرکی داد.

اما وزارت ورزش، انتخاب کرانچار را وتو کرد. حبیب کاشانی مدیر تیم امید گفت کمیسیونی خلق‌الساعه در وزارت ورزش باید فعالیت مربیان خارجی را تایید کند.

سایت خبرآنلاین به نقل از محمود گودرزی وزیر ورزش نوشت: "فدراسیون می‌خواهد فردی را سرمربی تیم ملی امید کند که مشروب می‌خورد."

علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش که همچنان این سمت را در اختیار دارد، به عنوان دبیر کمیته نظارت بر مربیان خارجی، در برنامه ۹۰ از تصمیم وزارت ورزش دفاع کرد.

رغبتی گفت: "کرانچار با شئونات فرهنگی در کشورمان سازگار نیست و بارها در تمرینات و رختکن سپاهان مشروب خورده. از تیم مونته نگرو نیز برای همین کنار گذاشته شد."

کرانچار از خودش دفاع کرد و به سایت فرارو گفت: "اگر الکلی بودم، آیا می‌توانستم سه سال در ایران کار کنم که نوشیدن مشروبات الکلی جرم است؟"

در برنامه زنده تلویزیونی شبکه پنج سیما، نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش همراه با رحیم زارع نماینده بوانات، آباده و خرم‌بید در مجلس حضور داشت.

سجادی که حالا در کمیته ملی المپیک فعالیت می‌کند، با حمایت از تصمیم "کمیته نظارت" گفت کفاشیان هم مستندات علیه کرانچار را تایید کرده.

اغلب همان مسئولین، همچنان در عرصه مدیریت ورزش ایران حضور دارند. اما این بار مخالفتی با انتخاب کرانچار ندارند.

توضیحی از طرف فدراسیون فوتبال یا وزارت ورزش داده نشده که آیا اتهامات چهار سال قبل واهی بوده است؟

وزارت ورزش، علی کفاشیان، علی رغبتی و نصرالله سجادی، نه از مخالفت چهار سال قبل خود ابراز پشیمانی کرده‌اند، نه با انتصاب دوباره کرانچار مخالفت می‌کنند.

XS
SM
MD
LG