لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۲

محصولات جدید سامسونگ چگونه‌اند؟


سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ در رنگ‌های مختلف آن
سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ در رنگ‌های مختلف آن

شرکت سامسونگ سری جدید محصولات خود را معرفی کرده‌است که مهم‌ترین آن سری جدید گوشی‌های نوت با نام ۱۰ است. اما این محصولات چگونه‌اند؟

پس از چندین ماه شایعه دربارهٔ نوت ۱۰ این شرکت بالاخره این محصول را معرفی کرد. گوشی‌های نوت سامسونگ با توجه به قابلیت پشتیبانی از قلم در سال‌های اخیر از اصلی‌ترین رقبای گوشی‌های آیفون شرکت اپل بوده‌است.

برای اولین بار سامسونگ سری جدید گوشی‌های قلم‌دار خود را در دو نسخه با نام‌های گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس معرفی کرده‌است. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو محصول در ابعاد نمایشگر آنهاست. این محصول‌ها از نمایشگرهای ۶٫۳ و ۶٫۸ اینچی استفاده می‌کنند که دارای کیفیت فول اچ‌دی پلاس یا ۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و کواد اچ‌دی یا ۳۰۴۰ × ۱۴۴۰ پیکسل هستند. سامسونگ ادعا می‌کند سری جدید نمایشگرهایش روشن‌تر و شفاف‌تر از گذشته شده‌است. هنوز نمی‌توان این ادعا را بصورت مستقل تأیید کرد.

ارائه محصولات جدید سامسونگ در مرکز بارکلیز، بروکلین نیویورک. ۱۶ مرداد
ارائه محصولات جدید سامسونگ در مرکز بارکلیز، بروکلین نیویورک. ۱۶ مرداد

در چند سال اخیر یکی از بزرگترین مشکلات شرکت‌ها برای توسعه نمایشگرهای جدید به دوربین سلفی آنها بازمی‌گردد. سامسونگ در گوشی جدید خود، دوربین سلفی را درون حفره‌ای بسیار کوچک در بخش میانی نمایشگر قرار داده‌است.

هر دو گوشی از دوربین پشتی سه‌گانه استفاده می‌کنند؛ دوربین سه‌گانه نوت جدید دارای ترکیب دوربین اصلی و تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق پهن (اولتراواید) ۱۶ مگاپیکسلی است. لنز دوربین اصلی دیافراگم دوگانه با اف ۱٫۵ و ۲٫۴ دارد و از لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد در دوربین تله‌فوتو هم لنزی با دیافراگم اف ۲٫۱و لرزش‌گیر اپتیکال استفاده شده‌است. در نوت ۱۰ دوربین فوق پهن هم دارای لنزی با دیافراگم اف ۲٫۲ و زاویه ۱۲۳ درجه در ثبت تصاویر است.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس هم مانند نوت ۱۰ دارای چینش دوربین‌های یکسانی است البته در آن از حسگر ToF برای یافتن عمق تصویر استفاده شده‌است. دوربین سلفی هر دو مدل ۱۰ مگاپیکسلی با لنز اف ۲٫۲ و زاویه دید ۸۰ درجه‌ای است.

در این محصول از قلم اس جدید سامسونگ استفاده شده که از مدل‌های حرکتی بدون تماس با نمایشگر پشتیبانی می‌کند و دارای حسگر شش‌جهته است.

سامسونگ در این گوشی جدید از پردازنده‌ای متفاوت از گلکسی اس ۱۰ بهره گرفته. این پردازنده که ساخت این شرکت کره‌ای است هفت نانومتری و اکسینوس ۹۸۲۵ نام دارد. سامسونگ این پردازنده را در مراسم معرفی نوت ۱۰ رونمایی کرد.

در این پردازنده هشت‌هسته‌ای، فرکانس کاری از ۲٫۳۱ به ۲٫۴ گیگاهرتز افزایش پیدا کرده که باعث افزایش سرعت این تلفن همراه خواهد شد.
این گوشی‌ها کمتر از ۲۰۰ گرم وزن و در نسخه معمولی هشت و در نسخه پلاس ۱۲ گیگابایت حافظه رم دارند. حافظه داخلی گوشی هم ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت است.

سامسونگ سعی کرده در برابر رقبای چینی خود مانند هواوی، شیائومی و وان‌پلاس قدرت سخت‌افزاری گوشی جدید خود را افزایش دهد. قیمت مدل معمولی ۹۵۰ و مدل پلاس ۱۱۰۰ دلار اعلام شده‌است.

در این دو گوشی، سامسونگ از باتری ۳۵۰۰ و ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده‌است. هر دو گوشی از فناوری شارژ سریع بهره می‌برند که طی ۳۰ دقیقه بیشترِ ظرفیت باتری شارژ می‌شود. البته این مورد هم چندان جدید نیست و گوشی‌های چینی مدت‌ها قبل چنین فناوری را در محصولات خود استفاده می‌کردند. در مجموع می‌توان گفت حالا شرکت سامسونگ دنباله‌رو شرکت‌های گوشی‌ساز چینی شده‌است.

شرکت سامسونگ که فعلاً در کنار شرکت هواوی از پیشگامان شبکه فایو جی است مدل فایو جیِ نوت را هم معرفی کرد که ۱۴۰۰ دلار قیمت دارد. این گوشی از اینترنت نسل پنجم پشتیباتی می‌کند ولی تفاوتی از نظر سخت‌افزاری با دو مدل نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس ندارد.

شرکت سامسونگ همچنین لپ‌تاپ جدید خود با نام گلکسی بوک اس را هم معرفی کرد. این محصول از تراشهٔ اسنپ‌دراگون 8cx استفاده می‌کند و سامسونگ ادعا کرده‌است عمر باتری آن ۲۳ ساعت است. البته این رایانه چندان محصول نیرومندی نیست و بیشتر به درد کارهای سبک می‌خورد.

با این وجود مزیت این محصول وزن ۹۶۰ گرمی و ضخامت بسیار کم آن است. گلکسی بوک اس دارای دو نسخه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی است که از حافظه رم هشت گیگابایتی بهره می‌برد.

بروکلین نیویورک. ۱۶ مرداد
بروکلین نیویورک. ۱۶ مرداد

XS
SM
MD
LG