لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۷

شعارهای ضد حکومتی در پنج منطقه پایتخت، به آتش کشیدن بنرهای سلیمانی در تهران، بوشهر و سبزوار


گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که مناطق مختلفی از شهر تهران از جمله ستارخان، نارمک، دربند، پونک، و محله دبستان شامگاه پنج‌شنبه شاهد شعارهای شبانه معترضان و به آتش کشیدن بنرهای تبلیغاتی قاسم سلیمانی و علی خامنه‌ای بودند.

معترضان همچنین در بسیاری شهرها از جمله بوشهر و سبزوار بنرهای تبلیغات حکومتی را به آتش کشیدند، در آرامستان سنندج به معترضان کشته شده ادای احترام کردند و در جوانرود طی بیانیه‌ای خواهان پایان دادن به محاصره این شهر شدند.

ساعاتی پیش از اعتراضات شبانه شامگاه پانزدهم دی ماه، مردم روز پنجشنبه با وجود تهدیدها و فشار نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در شهرهای ایذه چهلم حامد سلحشور، در کنگاور چهلم احسان قاسمی‌فرد، در مهاباد چهلم شورش نیکنام و در اشکذر یزد هفتم مهدی زارع اشکذری را در میان شعارهای ضد حکومتی و از جمله شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» برگزار کردند.

جمعی از مردم در منطقه ستارخان تهران شامگاه پنج‌شنبه پانزدهم دی ماه از مجتمع‌های مسکونی خود اقدام به سردادن شعارهای چون «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر بسیجی» کردند.

ر محله دبستان از محلات منطقه سیدخندان تهران معترضان از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی خود شعارهای شبانه از جمله شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» سردادند.

منطقه پونک تهران نیز شامگاه شنبه شاهد سردادن شعارهای شبانه ضد حکومتی بود. معترضان در شعارهای شبانه خود شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» سردادند.

معترضان در منطقه دربند تهران شامگاه پنج‌شنبه اقدام به سردادن شعارهای شبانه ضد حکومتی از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» کردند.

منطقه نارمک در شرق تهران نیز پنج‌شنبه شب شاهد شعارهای شبانه شماری از مردم معترض بود. معترضان از جمله شعار «مرگ بر حکومت بچه‌کش»، «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» سردادند.

معترضان همچنین در مناطق مختلف تهران شامگاه پنج‌شنبه بنرهای تبلیغاتی سالگرد قاسم سلیمانی، فرمانده کشته شده نیروی قدس سپاه پاسداران، و علی خامنه‌ای را به آتش کشیدند. از جمله جمعی از معترضان با شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، بنر حاوی تصویر قاسم سلیمانی را در بزرگراه همت آتش زدند.

معترضان در شهر سبزوار استان خراسان رضوی هم پنج‌شنبه شب تندیس نصب شده از قاسم سلیمانی در یکی از میادین این شهر را به آتش زدند.

در شهر بوشهر نیز شامگاه پنج‌شنبه پانزدهم دی ماه، معترضان چندین بنر بزرگ حاوی تبلیغات حکومتی سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی را به آتش کشیدند.

با گسترش موج به آتش کشیدن بنرهای تبلیغاتی قاسم سلیمانی و علی خامنه‌ای در شهرهای مختلف ایران، تصاویر ویدیویی منتشر شده از جمله در منطقه دهقان ویلای کرج نشان می‌دهد که دستگاه‌های تبلیغاتی جمهوری اسلامی با هزینه‌های بیشتری در برخی مناطق اقدام به نصب بنرهایی نسوز کرده‌اند.

در سنندج شامگاه پنج‌شنبه پانزدهم دی ماه با وجود بارش برف، جمعی از معترضان در آرامستان بهشت محمدی این شهر بر مزار معترضان کشته شده حضور یافته و به آنها ادای احترام کردند.

در شهر جوانرود استان کرمانشاه که از روز شنبه دهم دی ماه در پی ممانعت نیروهای امنیتی از برگزاری چهلم هفت تن از معترضان کشته شده، یک جوان ۲۲ ساله به نام برهان الیاسی نیز با شلیک نیروهای امنیتی کشته شد، تا شامگاه پنج‌شنبه پانزدهم دی همچنان فضا به شدت امنیتی است، نیروهای سپاه پاسداران و یگان ویژه در مناطق مختلف جوانرود مستقر بوده و بازداشت معترضان ادامه دارد.

این در حالی است که اقشار مختلف جوانرود نیز با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر از اعتراضات مردم ایران حمایت کردند و خواستار برچیده‌شدن محاصره نظامی و اقتصادی این شهر و توقف بازداشت شهروندان و آزادی بازداشت‌شدگان شدند.

XS
SM
MD
LG