لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۹

تایگر وودز پیشنهاد ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلاری برای شرکت در مسابقات گلف عربستان را رد کرد


تایگر وودز از اواخر سال گذشته میلادی مخالفت خود را با این مسابقات علنا ابراز کرده است
تایگر وودز از اواخر سال گذشته میلادی مخالفت خود را با این مسابقات علنا ابراز کرده است

گرگ نورمن، مدیرعامل مسابقات گلف حرفه‌ای عربستان (لیو)، تایید کرد که تایگر وودز پیشنهاد ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلاری برای شرکت در این رقابت‌ها را رد کرده است.

آقای نورمن غروب دوشنبه ۱۰ مرداد در مصاحبه‌ با شبکه فاکس‌نیوز این موضوع را که حدود دو ماه پیش به روزنامه واشینگتن پست گفته بود، تایید کرد. او در ماه ژوئن به واشینگتن پست گفته بود پیشنهادی که به تایگر وودز داده شده «بسیار بزرگ و ۹ رقمی است».

اداره سرمایه‌گذاری‌های عمومی و صندوق ذخایر ملی عربستان سعودی، حامیان مالی و سرمایه‌گذاران در مسابقات گلف حرفه‌ای عربستان (لیو) هستند.

تایگر وودز از اواخر سال گذشته میلادی مخالفت خود را با این مسابقات علنا ابراز کرده است. او ماه گذشته در حاشیه رقابت‌های اوپن بریتانیا ضمن انتقاد از بازیکنان حرفه‌ای که از مسابقات گلف حرفه‌ای عربستان پول دریافت می‌کنند گفت آن‌ها در تور حرفه‌ای گلف (پگا) به شهرت رسیده‌اند و به آن پشت کرده‌اند.

«به نظرم به مسابقاتی که آن‌ها را به اين موقعيت رسانده است پشت کرده‌اند».

در مصاحبه‌های گرگ نورمن مشخص نشده که دقیقا چه زمانی پیشنهاد چند صد میلیون دلاری به تایگر وودز داده شده است.

مصاحبه اخیر آقای نورمن با شبکه فاکس نیوز روز یکشنبه در باشگاه گلف ترامپ در ایالت نیوجرزی و همزمان با برگزاری مراسم دعوت از بازیکنان حرفه‌ای از سوی مسابقات گلف حرفه‌ای عربستان در این مجموعه ورزشی- تفریحی ضبط شده است.

آقای نورمن در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «تایگر وودز در زمينه گلف فرد بسیار تاثیرگذاری است و ما به دنبال جلب سرشناس‌ترین و بهترین بازیکنان حرفه‌ای هستیم. مسابقات گلف حرفه‌ای عربستان حتی قبل از آن‌که من مدیریت آن را برعهده بگیرم با تایگر وودز تماس گرفته بود».

مسابقات گلف حرفه‌ای عربستان برای هر دور رقابت مردان جایزه‌ای ۲۵ میلیون دلاری تعیین می‌کند. ولی رسانه‌های بریتانیایی اخیرا ادعا کرده‌اند که بازیکنان سرشناس از جمله فیل میکلسون و داستین جانسون مبالغی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار در شکل پاداش دریافت کرده‌اند.

گرگ نورمن، مدیرعامل این مسابقات، اخیرا اعلام کرد که برای سال آینده میلادی ۱۴ دور رقابت برای مردان برنامه‌ریزی شده است.

در حال حاضر فقط یک نفر از کسانی که در فهرست ۲۰ بازیکن برتر جهان هستند، داستین جانسون نفر هجدهم این فهرست، در مسابقات گلف حرفه‌ای عربستان شرکت دارد.

منابع و حامیان مالی این مسابقات و ورزشکارانی که در آن شرکت می‌کنند به شدت مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. منتقدان می‌گویند هدف اصلی برگزاری چنین رقابت‌های ورزشی در عربسیتان سعودی منحرف کردن توجه افکار عمومی به پرونده این کشور در زمینه حقوق بشر و ارتباط ریاض با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر است.

گرگ نورمن در پاسخ به سئوالی در مورد انتقادها از مسابقات گلف حرفه‌ای عربستان گفت: «واقعا دلیل آن را نمی‌دانم و حقیقت این است که برای من اصلا مهم نیست. من واقعا بازی گلف را دوست دارم و هدفم این است که مسابقات گلف حرفه‌ای در عربستان نه فقط برای مردان بلکه در آینده برای زنان نیز فرصت‌های بیشتری فراهم کند».

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس و رویترز/ش.ر/ک.ر
XS
SM
MD
LG