لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۷

کره شمالی آمریکا را مسئول عدم از سرگیری مذاکرات بین دو کشور دانست


نماینده کره شمالی در سازمان ملل از عدم پیشرفت در روابط بین واشینگتن و پیونگ یانگ انتقاد کرده است.
نماینده کره شمالی در سازمان ملل از عدم پیشرفت در روابط بین واشینگتن و پیونگ یانگ انتقاد کرده است.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل روز دوشنبه آمریکا را مسئول عدم از سرگیری مذاکرات هسته‌ای دو کشور دانست.

پیش از این کره شمالی از آمادگی خود برای از سر گیری مذاکرات متوقف مانده بین واشینگتن و پیونگ یانگ در اواخر ماه سپتامبر خبر داده بود. مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم هفته گذشته گفت، امکان برگزاری مذاکرات در سپتامبر وجود ندارد، اما واشینگتن آماده دیدار است و چنین دیداری اهمیت دارد.

به گزارش رویترز، کیم سونگ، نماینده کره شمالی در سازمان ملل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده است تا آمریکا پیشنهادهایش را برای مذاکره مطرح کند.

کیم سونگ اضافه کرد: با فرض اینکه ایالات متحده وقت کافی برای پیدا کردن یک روش محاسبه داشته و می‌تواند آن را با ما به اشتراک بگذارد ، ما آماده‌ایم تا در خصوص موضوعاتی که تاکنون درباره آنها بحث کرده‌ایم، وارد مذاکره شویم .

او که در آخرین روز مجمع عمومی سازمان ملل صحبت می‌کرد، خواستار اجرای کامل بیانیه مشترک دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در نشست سال گذشته در سنگاپور شد.

رهبران آمریکا و کره شمالی در اولین نشست خود در تیرماه سال گذاشته ضمن تاکید بر ضرورت تقویت مناسبات٬ گفته بودند در راستای عاری سازی شبه‌جزیره کره از سلاح‌های اتمی تلاش خواهند کرد.

کیم سونگ گفته است: بیش از یک سال از این نشست می گذرد. روابط جمهوری خلق کره و ایالات متحده تاکنون پیشرفت ناچیزی داشته و تغییری در روند تشدید تنش در شبه جزیره کره حاصل نشده است.

او اضافه کرده است: این به آمریکا بستگی دارد مذاکرات بین دو کشور به فرصتی (برای کاهش تنش) یا به رویدادی برای تشدید بحران بدل شود.

وزیر امور خارجه کره شمالی امسال در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نکرد.

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل اشاره کوتاهی به رویکرد دولت آمریکا در قبال کره شمالی داشت.

مذاکرات بین ایالات متحده و کره شمالی ماه‌هاست که متوقف شده، هرچند رهبران دو کشور، پس از دیدار سنگاپور دوبار دیگر در ویتنام و در منطقه حائل دو کره دیدار کردند.

در همین زمینه دو هفته پیش دیوید استیلول، مشاور وزیر خارجه ایالات متحده در امور شرق آسیا و منطقه اقیانوس آرام، گفته بود که کره شمالی همچنان در حال تولید سلاح هسته‌ای است.

با استفاده از رویترز؛ خ
XS
SM
MD
LG