لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۳

تداوم شکست‌ناپذیری حبیب نورماگمدف در قفس مبارزه


حبیب نورماگمدف (با دستکش قرمز) و کانر مک‌گرگور (دستکش آبی)
حبیب نورماگمدف (با دستکش قرمز) و کانر مک‌گرگور (دستکش آبی)

مهم‌ترین مبارزه در تاریخ هنرهای رزمی ترکیبی که داخل قفس برگزار می‌شود، با پیروزی حبیب نورماگمدف (نورمحمدف) از روسیه در برابر کانر مک‌گرگور ایرلندی به پایان رسید.

این مبارزه در لاس وگاس برگزار شد و به دلیل جنجال پس از رقابت و تشنج در ورزشگاه، مراسم رسمی برای معرفی فرد پیروز و اهدای کمربند قهرمانی برگزار نشد.

نورماگمدف در نشست خبری گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با او تماس گرفته، تبریک گفته و تأکید کرده‌است که به او افتخار می‌کند.

نورماگمدف ملقب به عقاب داغستان، با این پیروزی رکورد شکست‌ناپذیری خود را تداوم بخشید. او پس از برتری ناک‌اوت مقابل رقیبش، از قفس بیرون پرید و به یکی از اعضای تیم رقیب که در جایگاه ویژه بود حمله کرد.

همزمان، چند نفر از اعضای تیم حبیب هم وارد قفس شدند و به ضرب و شتم مک‌گرگور پرداختند. رفتاری که منجر به محرومیت و جریمه آنان خواهد شد.

در هفته‌های اخیر، شیوه رجزخوانی مک‌گرگور، بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده بود. مناظره و جدل، بخشی از این رشته ورزشی است و مک‌گرگور هم با فن بیان تحسین‌شده‌اش، در کرکری‌های پیش از مسابقه نظیر ندارد.

این بار، نیش و کنایه‌های او از اعضای خانواده نورماگمدف را در بر می‌گرفت تا مقام‌های بلندپایه سیاسی چچن و روسیه.

مک‌گرگور، مدیر برنامه‌های مصری نورماگمدف را تروریست خواند و گفت در فاجعه یازدهم سپتامبر، علی عبدالعزیر با پنج گذرنامه از قاهره وارد نیویورک شده‌است.

مک‌گرگور در رقابت‌های پیشین سازمان آمریکایی یواف‌سی هم جنجال‌آفرین شده بود.

او با حمله به اتوبوس ورزشکاران که نورماگمدف هم یکی از آنان بود، از سوی پلیس نیویورک بازداشت شده بود.

نورماگمدف در نشست خبری پس از مبارزه، از نوادا و لاس وگاس برای حرکاتش پس از پایان مبارزه، عذرخواهی کرد.

او گفت پس از بازگشت به خانه {بابت این رفتار} با تنبیه پدرش مواجه خواهد شد. همزمان، فیلم‌هایی منتشر شد که نشان می‌دهد شهروندان داغستانی، صبح یکشنبه را با شادی خیابانی برای پیروزی حبیب آغاز کرده‌اند.

ورزشکار روسی در مصاحبه با خبرنگاران تأکید کرد که این ورزش برای احترام است، نه بی‌احترامی و بکار بردن کلمات ناپسند دربارهٔ دین و خانواده و ملیت حریفان.

کانر مک‌گرگور سال گذشته در یک مسابقه بوکس نمادین، در همین ورزشگاه مقابل فلوید می‌ودر از آمریکا قرار گرفت و نتیجه را واگذار کرد.

بامداد یکشنبه غیر از نبرد حبیب و کانر، یازده مبارزه دیگر برگزار شد که در مهم‌ترین دیدار تونی فرگوسن توانست آنتونی پتیس را تسلیم کند.

آنها در وزن حبیب رقابت می‌کنند و به نظر می‌رسد اگر رقابت نورماگمدف با مک‌گرگور دوباره تکرار نشود، فرگوسن حریف بعدی عقاب داغستان خواهد بود.

در یکی از جذاب‌ترین مبارزه‌ها درک لوئیس آمریکایی توانست الکساندر ولکوف از روسیه را در لحظات پایانی ناک‌اوت کند. این در حالی است که طی مبارزه بارها در معرض شکست قرار گرفته بود.

لوییس که مدتی را به دلیل بزهکاری در زندان به سر برده و هنگام روی آوردن به این ورزش راننده کامیون بوده، به طنز گفت: دونالد ترامپ قبل از مبارزه با من تماس گرفته و از من خواسته حریف روسی و ولادیمیر پوتین را در هم بکوبم.

زنان هم بخشی از رقابت‌ها بودند و مبارزات نفس‌گیری را به نمایش گذاشتند. حساس‌ترین مبارزه زنان را میشله واترسون از فلیسه هریگ برد و گفت دوست دارد اولین مادر در سازمان UFC باشد که موفق به دریافت کمربند قهرمانی می‌شود.

XS
SM
MD
LG