لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۴

جشنواره موسيقی سان رمو در ايتاليا


خواننده ایتالیایی پوویا برنده سانرموی پنجاه و ششم
خواننده ایتالیایی پوویا برنده سانرموی پنجاه و ششم

جشنواره موسيقی سان رموSanremo ، روز سه شنبه بيست و هفتم فوريه پنجاه وهفتمين دور خود را آغاز می کند. اين جشنواره روز شنبه با انتخاب بهترين خواننده سال ايتاليا و موفق ترين خواننده جوان، به کار خود پايان خواهد داد.


در ايتاليا جشنواره سان رمو سنتی است که با وجود گذشت پنجاه و هفت سال هنوز می تواند بيش از نيمی از ايتاليايی ها را به مدت پنج شب متوالی در مقابل تلويزيون قرار دهد.


برخی از آهنگ هايی که در گذشته در اين جشنواره ارايه شده اند، از جمله پرشنونده ترين آهنگ های دوران معاصرهستند.


«وولاره» Volare از خواننده معروف ايتاليايی دومنيکو مودونيوDomenico Modugno، پس از گذشت چهل سال هنوز يکی از موفق ترين و پر شنونده ترين آهنگ ها است.


«که سرا» Que Sera که توسط Jose Feliciano اجرا شد نيز هنوز مانند «وولاره» در فهرست بيست آهنگ پر شنونده نيم قرن اخير محسوب می شود.


در دهه هفتاد ميلادی خواننده ايرانی گوگوش نيز به عنوان ميهمان در اين جشنواره حضور يافته بود

امسال در بخش خوانندگان حرفه ای نام چهل هنرمند شناخته شده ايتاليايی که برخی برای چندمين بار در اين جشنواره حضور پيدا می کنند، از جمله آلبانو Albano ، ميلوا Milva و يا امی استوارت Emii Stewart نيز قرار دارد.


در حاشيه بخش رقابتی همه ساله جشنواره سان رمو ميهمان دار هنرمندان ايتاليايی و بين المللی است. امسال از جمله خوانندگان و گروه های موسيقی ايتاليايی و بين المللی حاضر در اين جشنواره می توان به نورا جونزNorah Jones ، تيک دت Take That و جان لجند John Legend اشاره کرد.


از ايتاليايی های ميهمانان اين جشنواره فرانکو باتتياتو Franco Battiato خواننده صوفی، و جاننا ناننينی Gianna Nannini ملکه موسيقی راک ايتاليا بيش از ديگران طرفدار دارند. هنرپيشه اسپانيايی ساکن هاليود، پنه لوپه کروز Penelope Cruz که کاندیدای جايزه اسکار برای بازی در فيلم «بازگشت» پدرو آلمادوآر Pedro Almodovar شده بود نیزاز جمله ديگر ميهمانان اين جشنواره است .


در دهه هفتاد ميلادی خواننده محبوب ايرانی گوگوش نيز به عنوان ميهمان در اين جشنواره حضور يافته بود.


XS
SM
MD
LG