لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۹

حمله به خودروی شيعيان در بغداد


حمله به خودروی شيعيان يک روز پس از تشييع جنازه ديگر شيعيانی است که طی انفجار سه خودرو در نيمه های شب در محل سکونت خود، کشته شدند
حمله به خودروی شيعيان يک روز پس از تشييع جنازه ديگر شيعيانی است که طی انفجار سه خودرو در نيمه های شب در محل سکونت خود، کشته شدند

در حمله مردان مسلح به خودروی حامل شيعيان که کارکنان دولتی اداره مساجد در بغداد بودند، ۱۳ نفر کشته وهشت نفر زخمی شدند.


به گزارش آسوشيتد پرس از بغداد، اين حمله صبح روز سه شنبه در حالی اتفاق افتاد که مينی بوس حامل کارکنان اداره مساجد شيعيان در حال حرکت به سوی محل کار بود که يک خودروی ديگر و حامل مردان مسلح راه آنها را قطع کرده ومينی بوس را به گلوله بستند .


مشابه اين حادثه يک ماه پيش در محله سنی نشينان بغداد اتفاق افتاد و اين احتمال وجود دارد که حمله به خودروی شيعيان، پاسخی باشد برای حمله ای که آن زمان به سنی ها شد .


حمله به خودروی شيعيان يک روز پس از تشييع جنازه ديگر شيعيانی است که طی انفجار سه خودرو در نيمه های شب در محل سکونت خود، کشته شدند .


اين در حالی است که جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا در کاخ سفيد با عبدالعزيز حکيم، رييس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، ديدار و گفت و گو کرد و خواستار حفظ وحدت ملی در عراق شد .


آقای حکيم نيز در اين ديدار خواستار حضور نيروهای آمريکايی در عراق تا زمان برقراری آرامش شد.


آمریکا در عراق می ماند


جرج بوش رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در کاخ سفید با عبدالعزیز حکیم از رهبران شیعه عراق دیدار و گفت و گو کرد. رییس جمهوری آمریکا این مذاکرات را که بیش از یک ساعت به طول انجامید، «بسیار سازنده» توصیف کرد.


آقای بوش بار دیگر بر حمایت آمریکا از دولت عراق تاکید کرد. رییس جمهوری آمریکا گفت به شجاعت مردم عراق در برخورد با خشونت های قومی و در برخورد با تحریکات شبه نظامیان برای بی ثبات سازی کشور، می بالد.


رییس جمهوری آمریکا هم چنین اشاره کرد که به آقای حکیم گفته است «از روند پیشرفت در عراق راضی نیستیم» و برای ایجاد یک کشور آزاد و «متحدی در جنگ با افراطی ها و تندروها و تروریست ها»، با حکومت عراق هم کاری می کنیم.


آقای عزیر نیز در دیدار با جرج بوش «مخالفت خود را با هرگونه تلاش منطقه ای و یا بین المللی برای حل بحران عراق» ابراز کرد و گفت عراق باید در شرایطی باشد که مشکلات اش را خودش حل کند.


عبدالعزیز حکیم بعد از دیدار با کاندالیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا، در یک کنفرانس خبری خواستار باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق شد.


XS
SM
MD
LG