لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۲

شرکت رییس جمهوری آمریکا در اجلاس ناتو


جورج بوش رییس جمهوری آمریکا
جورج بوش رییس جمهوری آمریکا

جورج بوش ریيس جمهوری آمريکا بامداد روز دوشنبه ۲۷ نوامبر واشنگتن را به قصد شرکت در نشست سالانه ناتو ترک کرد.
اين نشست در روزهای سه شنبه بيست و هشتم و چهارشنبه بيست و نهم ماه جاری ميلادی در ريگا پايتخت لاتويا برگزار خواهد شد.
به گفته کاخ سفيد اين نشست نشان دهنده يک پارچگی کشورهای دو سوی اقيانوس اطلس ، و عملکرد يک پارچه آن ها در برابر چالش های قرن بيست و يکم است.



نيکلاس برنز معاون سياسی وزارت امور خارجه آمريکا درباره نشست سالانه ناتو گفت آمريکا طی چند سال گذشته، برای محکم تر کردن روابط خود با دولت های اروپائی بسيار کوشيده است.


آمریکا طی چند سال گذشته برای بهبود روابط خود با اروپا کوشش کرده است
نیکلاس برنز


به گفته آقای برنز، طی سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ ميلادی، آمريکا با برخی از دولت های اروپائی دچار مشکلاتی شد، اما با سفر رئيس جمهوری آمريکا به اروپا در اواسط ماه فوريه سال ۲۰۰۵ ميلادی، اين روابط بهبود يافته است. او افزود «ما بر اين گمانيم که در امر برقراری مجدد پل ارتباطی موفق بوده ايم.»



در تلاش برای بهبود روابط ميان آمريکا و کشورهای اروپايی، رييس جمهوری آمريکا در سال ۲۰۰۵ ميلادی نيز با رهبران اتحاديه اروپا در نشست ناتو در بروکسل ملاقات کرد.



ديدار آقای بوش با ژاک شيراک رئيس جمهوری فرانسه و گرهارد شرودر صدراعظم وقت آلمان در شهر مينسک نيز در همين رابطه انجام شد.



جورج بوش بامداد روز سه شنبه بيست و هشتم نوامبر در تالين در استونی در مراسمی که به مناسبت ورود وی در قصر" کادريورگ" بر پا خواهد شد، شرکت می کند.



آقای بوش در اين سفر با رهبران استونی ملاقات خواهد کرد.
ساعاتی پس از نيم روز سه شنبه بيست و هشتم نوامبر، رئيس جمهوری آمريکا با رئيس جمهوری لاتويا در ريگا ملاقات می کند و سپس در دانشگاه " لاتويا" سخنرانی خواهد کرد.




XS
SM
MD
LG