لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۹

بانک آلمانی به معامله دلاری خود با ایران پایان می دهد


کامرز بانک، دومین بانک بزرگ آلمان،نيز به ديگر بانک های اروپايی برای اعمال فشار بر ايران پيوست
کامرز بانک، دومین بانک بزرگ آلمان،نيز به ديگر بانک های اروپايی برای اعمال فشار بر ايران پيوست

کامرز بانک، دومین بانک بزرگ آلمان، روز چهارشنبه دهم ژانویه اعلام کرد که تا پایان ماه جاری میلادی، معاملات دلاری خود با ایران را قطع می کند.


در ارتباط با اعمال قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران، کامرز بانک آلمان نيز به ديگر بانک های اروپايی برای اعمال فشار بر ايران پيوست.


به گزارش روزنامه وال استريت جورنال، اقدام کامرز بانک برای پايان دادن به معاملات دلاری با ايران، از تاريخ ۳۱ ژانويه سال جاری به اجرا در خواهد آمد.


در عرض یک سال گذشته، چند بانک اروپایی در تلاش منزوی کردن ایران، معاملات تجاری خود با ایران را پا پایان داده اند و یا محدود تر کرده اند

در عرض یک سال گذشته، چند بانک اروپایی در تلاش منزوی کردن ایران، معاملات تجاری خود با ایران را پا پایان داده و یا محدود تر کرده اند.


وال استریت جورنال می نویسد بانک ها و شرکت های ایرانی از این پس برای دریافت اعتبار لازم برای انجام معاملات تجاری خارجی، باید تا صد در صد سپرده بانکی را در اختیار داشته باشند.


این روزنامه می نویسد اقدام کامرز بانک آلمان، تاثیر مهمی بر تلاش های آمریکا در جهت منفعل کردن ایران خواهد داشت.


وال استریت جورنال نوشته است اقدام کامرز بانک آلمان، تاثیر مهمی بر تلاش های آمریکا در جهت منفعل کردن ایران خواهد داشت

وال استریت جورنال همچنین نوشته است، محدود کردن روابط اقتصادی ایران با اروپا، در راستای تلاش واشینگتن برای به انزوا راندن ایران، بسیار اهمیت دارد.


تحریم بانک سپه


وزارت خزانه داری آمریکا نیز روز سه شنبه نهم ژانویه از تحریم هایی علیه بانک سپه ایران خبر داد. این تحریم به دستور جرج بوش رییس جمهوری آمریکا صورت گرفته است.


قانون تحريم های جديد که در ژوئن سال ۲۰۰۵، خرداد ۱۳۸۴، به امضای جورج بوش، رييس جمهوری آمريکا رسيده، اين اختيار را به کاخ سفيد می دهد که از امکانات حقوقی خود برای توقف بخش بحث انگیز برنامه هسته ای ايران استفاده کند.


مقامات کاخ سفيد ابراز اميدواری کرده اند که اين کار آمريکا، الگويی باشد برای ديگر کشورهايی که در جلسه شورای امنيت به قطعنامه ۱۷۳۷ رای مثبت داده و با تحريم جمهوری اسلامی موافقت کرده اند.


XS
SM
MD
LG