لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۷

وزیر علوم: رسانه ها بزرگنمایی کرده اند


محمد مهدی زاهدی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می گوید رسانه ها در باره وضعیت دانشجویان، بزرگنمایی کرده اند
محمد مهدی زاهدی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می گوید رسانه ها در باره وضعیت دانشجویان، بزرگنمایی کرده اند

محمد مهدی زاهدی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی به تازگی اعلام کرد در برخورد با دانشجویان نسبت به سال های قبل با تسامح برخورد شده اما رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی درباره دانشجویان محروم از تحصیل بزرگنمایی کرده اند.


عباس حکیم زاده، فعال دانشجویی و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنیک ( امیر کبیر) درباره برخورد با دانشجویان می گوید: «از ابتدا که بحث دانشجویان یک ستاره و دو ستاره مطرح شد، مسوولان وزارت علوم گفتند اصلا دانشجوی ستاره داری وجود ندارد».


آقای حکیم زاده می افزاید: «زیر فشار دانشجویان رسانه ها و مسوولان، این دانشجویان ثبت نام شدند و در آن زمان مسوولان این موضوع را که گفته اند دانشجویان ستاره دار وجود ندارد، تکذیب کردند.»


عباس حکیم زاده درباره دانشجویان سه ستاره می گوید مسوولان وجود دانشجویانی که در کنکور پذیرفته شده و ثبت نام نشده اند را رد می کردند.


او می افزاید:« مرتضی نوربخش، مسوول گزینش وزارت علوم، که نامه رد شدن دانشجویان را امضاء کرده بود به هنگام تجمع دانشجویان در مقابل وزارت علوم اعلام کرد دانشجویانی هم هستند که از ثبت نام آنها ممانعت به عمل آمده ولی سه ستاره نیستند.»


بحث ما بحث کلمات نبود. این لفظی بود که خود مسوولان به کار بردند. سه ستاره، سه نقطه و هر اسم دیگری که مسوولان بر این دانشجویان می گذارند، مانع ادامه تحصیل آنها شده است
عباس حکیم زاده

این فعال دانشجویی در ادامه می گوید: «بحث ما بحث کلمات نبود. این لفظی بود که خود مسوولان به کار بردند. سه ستاره، سه نقطه و هر اسم دیگری که مسوولان بر این دانشجویان می گذارند، مانع ادامه تحصیل آنها شده است.»


متهم کردن دانشجویان به فساد اخلاقی


پیش از این نیز وزیر علوم گفته بود دانشجویان محروم از تحصیل که به «دانشجویان ستاره دار» معروف شده اند، در پرونده خود سابقه زندان، شلاق و به گفته وی تجاوز به ناموس مردم را دارند. این اظهار نظر با واکنش شدید دانشجویان رو به رو شد.


عباس حکیم زاده، می گوید:« این حرف وزیر علوم با واکنش شدید نیروهای راست و چپ حاکمیت رو به رو شد و وزیر علوم مجبور شد حرف خود را تکذیب کند و گناه را به گردن رسانه هایی بیندازد که خبر را فاش کرده اند.»


Iاعتراض به رد صلاحیت دانشجویان «ستاره دار»، در هنگام سخنرانی محمود احمدی نژاد در دانشگاه امیر کبیر

آقای حکیم زاده معتقد است درباره وضعیت دانشجویان بزرگ نمایی نشده است و می گوید «در مقایسه با مسایل دیگری که در شرایط فعلی برای ایران اهمیت زیادی ندارد، به مساله وضعیت دانشجویان کم پرداخته شده است.»


او می گوید مساله محرومیت از تحصیل دانشجویان اصلا مساله شوخی نیست که به آن پرداخته نشود و کم اهمیت تلقی شود.


به گفته عباس حکیم زاده، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرده که بر خلاف گفته وزیر علوم، نقشی در ثبت نام کردن یا ممانعت از تحصیل دانشجویان نداشته است.


موج برخورد، تحدید و محرومیت از تحصیل دانشجویان همچنان ادامه دارد. اخیرا یازده دانشجوی علوم پزشکی شهر کرد به کمیته انضباطی فراخوانده شده اند

آقای حکیم زاده می افزاید برخی از نمایندگان مجلس از جمله شهریار مشیری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از وزارت اطلاعات استعلام کرده اند. در واکنش به این استعلام، وزارت اطلاعات گفته است «تنها کار این وزارتخانه این بوده که مشخصات و رزومه کاری برخی از دانشجویان را در اختیار وزارت علوم قرار دهد، اما نقشی در ثبت نام شدن یا ثبت نام نشدن آنها نداشته است».


به گفته عباس حکیم زاده، «این حرف از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تکذیب شده است.»


موج برخورد، تحدید و محرومیت از تحصیل دانشجویان همچنان ادامه دارد. اخیرا یازده دانشجوی علوم پزشکی شهر کرد به کمیته انضباطی فراخوانده شده اند.


XS
SM
MD
LG