لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۶

حضور گسترده ايران در جشنواره انيميشن ايتاليا


مسابقات انیمیشن در بولونیای ایتالیا، آغاز شد.
مسابقات انیمیشن در بولونیای ایتالیا، آغاز شد.

بيش از ۱۰۰ فيلم کارتونی يا انيميشن که در ۴۰ سال اخير در ايران تهيه شده اند اين روزها در شهر بلونيای ايتاليا در نهمين جشنواره سينمای آينده يا Future Film Festival اکران خواهند شد.


اين جشنواره سينمايی ايتاليايی امسال سينمای انيميشن در ايران و چين را به عنوان ميهمانان ويژه انتخاب کرده است و سعی دارد فيلم های داستانی متحرک ويژه کودکان را که در چهار دهه گذشته در ايران تهيه شده اند، به دوست داران انيميشن در ايتاليا معرفی کند.


در برنامه رسمی جشنواره در تجليل از سينمای انيميشن ايران نوشته شده است: « در اين کشور فيلم های متحرک و کارتونی با فن آوری های مختلف تهيه می شوند و می توان گفت که ايران در اين زمينه ها بسيار فعال است.»


جشنواره سينمای آينده بولونيا از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان پيش قدم تهيه فيلم های ويژه کودکان و سينمای انيميشن نيز تقدير به عمل کرده است.


از جمله فيلم هايی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نمايش در اين جشنواره ايتاليايی ارسال داشته است، برخی از آثار دهه هفتاد ميلادی و سال های قبل از انقلاب نيز از جمله «ملک خورشيد» و «زال و سيمرغ» اکبر صادقی، از پيش تازان سينمای متحرک و کارتونی ايران نيز ديده می شوند.


علاوه بر فيلم هايی که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهيه شده اند، جشنواره ايتاليايی توليدات سينمايی مرکز صبا و مرکز سينمای مستند و تجربی را نيز اکران خواهد کرد.


شنبه، در بولونيا ميزگردی نيز در رابطه با سينمای انيميشن در ايران با شرکت سعيد توکليان استاد دانشکده صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران و مهيار قادری، کارگردان برگزار خواهد شد.


XS
SM
MD
LG