لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۵

رد اتهام دخالت در لبنان


سوریه و ایران اتهام کاخ سفید مبنی بر اینکه این دو کشور و گروه حزب الله در تلاش توطئه برای سرنگونی حکومت لبنان هستند را رد کردند.


روزنامه دولتی بعث چاپ سوریه روز پنج شنبه دوم ماه نوامبر اتهام مطرح شده از سوی کاخ سفید را "افترای محض" خواند و نوشت هدف از این اتهام، دامن زدن به جنجال و هیاهو در لبنان است.


سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه نیز روز پنج شنبه گفت از زمان خارج شدن نیروهای سوریه از لبنان، دمشق از هر توافقی که لبنانی ها در پی گفتگو های ملی به آن دست یافته اند، حمایت کرده است.


روزنامه بعث نوشت ایالات متحده آمریکا "که ادعا می کند همه چیز را می داند"، باید شواهد خود را در باره تلاش سوریه برای سرنگونی حکومت لبنان ارائه دهد.


سوریه سال گذشته بدنبال ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان، به حضور 29 ساله خود در لبنان پایان داد.


محمد علی حسینی سخنگوی زارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز در گفتگو با خبرگزاری رویتر اتهام آمریکا را رد کرده و گفته است واشنگتن باید در سیاست های خاورمیانه ای خود تجدید نظر کند. آقای حسینی هدف آمریکا از این اتهام را "ایجاد تفرقه میان مردم و حکومت لبنان" قلمداد کرده است.


کاخ سفید روز چهارشنبه اول ماه نوامبر به ایران، سوریه و حزب الله لبنان هشدار داد که از "تلاش برای بی ثبات سازی" دولت منتخب فواد سنیوره نخست وزیر لبنان دست بردارند.


تونی اسنو سخنگوی کاخ سفید گفت هر گونه اقدامی در جهت بی ثبات سازی حکومت لبنان، نقض قطعنامه سازمان ملل متحد تلقی می شود.


XS
SM
MD
LG