لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۵

«حاضرم در هر زمان و مکانی با همتای ایرانی ملاقات کنم»


وزیر امور خارجه آمریکا می گوید به شرطی که ایران غنی سازی اورانیوم را متوقف کند، حاضر است با همتای ایرانی خود ملاقات کند
وزیر امور خارجه آمریکا می گوید به شرطی که ایران غنی سازی اورانیوم را متوقف کند، حاضر است با همتای ایرانی خود ملاقات کند

کانداليزا رايس وزير امور خارجه آمريکا روز پنج شنبه يازدهم ماه ژانويه گفت حاضر است در هر زمان و مکانی که لازم باشد، با همتای ايرانی خود ملاقات کند.


خانم رايس گفت: «من بار ديگر پيشنهادی را که بارها مطرح کرده ام تکرار می کنم. اگر ايران غنی سازی اورانيوم را که خواست جامعه جهانی است متوقف کند، ايالات متحده آمريکا حاضر است سياست ۲۷ ساله گذشته خود را در باره ايران تغيير دهد.»


من بار ديگر پيشنهادی را که بارها مطرح کرده ام تکرار می کنم. اگر ايران غنی سازی اورانيوم را که خواست جامعه جهانی است متوقف کند، ايالات متحده آمريکا حاضر است سياست ۲۷ ساله گذشته خود را در باره ايران تغيير دهد
کاندالیزا رایس

او افزود: «حاضرم با همتای ايرانی خود در هر زمانی و هر مکانی ملاقات کنم.»


به گفته خانم رايس، «در چنين ملاقاتی هر دو طرف قادر خواهند بود در باره هر جنبه روابط ما که به علت برنامه هسته ای ايران خدشه دار شده، گفت و گو کنند.»


وزير امور خارجه آمريکا همچنين گفت تا زمانی که تهران برنامه غنی سازی اورانيوم خود را کنار نگذارد، جامعه جهانی بايد ايران را مجبور به پاسخگويی کند.


کانداليزا رايس گفت ايالات متحده آمريکا از منافع خود و کشورهای دوست و متحدش در اين منطقه حياتی دفاع خوهد کرد.


در رابطه نقش ايران و سوريه در تنش های خاورميانه، وزير امور خارجه آمريکا گفت: « سوريه و ايران بايد به رفتاری که باعث بی ثباتی منطقه می شود، پايان دهند.»


او همچنين گفت: «اگر دولت ايران آن طور که ادعا می کند می خواهد به برقراری ثبات در منطقه کمک کند، بايد به حمايت خود از افراطی های خشونت طلبی که در صدد نابودی آمال مردم بی گناه لبنان، فلسطين و عراق هستند، پايان دهد».



XS
SM
MD
LG