لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۴۵

وزیر اطلاعات ایران: تکفیری ها۵۰ هدف انفجاری را شناسایی کرده بودند


محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران
محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران روز سه شنبه از بازداشت «۱۰ تروریست تکفیری وهابی» در تهران و سه استان مرزی و مرکزی ایران خبر داده و گفته است: «آنها پنجاه هدف انفجاری را شناسایی کرده بودند.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وزیر اطلاعات ایران که با خبرنگاران صحبت می‌کرد، اظهار داشت: «سلسله عملیات دستگیری تروریست‌ها از مورخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ آغاز و آخرین ضربه‌های اطلاعاتی در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ بر این گروه وارد شده و تعداد ۱۰ تروریست تکفیری وهابی در تهران و سه استان مرزی و مرکزی کشور دستگیر شده‌اند و هم اکنون بازجویی از تروریست‌ها و روند پیگیری‌های اطلاعاتی و عملیاتی در داخل و خارج از کشور به طور هم زمان و همه جانبه ادامه دارد.»

مقامات جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های حکومت اسلامی (داعش) و القاعده با عنوان «گروه‌های تکفیری» نام می‌برند.

وزارت اطلاعات ایران روز دوشنبه اعلام کرده بود که «یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌های تروریستی گروه‌های تکفیری وهابی» را خنثی کرده است.

محمود علوی همچنین گفته است: عملیاتی که تروریست‌ها برنامه ریزی کرده بودند، در قالب بمب گذاری و انفجار از راه دور، عملیات انتحاری، انفجار خودرو حامل مقادیر انبوه مواد انفجاری و با هدف انفجار در مراکز تجمع و پر تردد مردم بود.»

وی اضافه کرده است: آن‌ها پنجاه هدف انفجاری را شناسایی کرده بودند و مواد منفجره برخی از اهداف را آماده نموده و برخی دیگر را در حال تهیه، تدارک و دریافت بودند.

وزیر اطلاعات همچنین گفته است تا کنون معادل یکصد کیلوگرم مواد آماده انفجار و ترکیبات پیش ساز آن کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرده است: با سلسله اقدامات پیچیده و پنهان اطلاعاتی از تحویل دو تن از این مواد به تروریست‌ها پیشگیری شده است.

وزیر اطلاعات ایران جزییان بیشتری در خصوص نقاط مورد شناسایی این افراد ارائه نکرده است. این در حالی است که علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، روز یکشنبه بدون اشاره به جزئیات از «کشف و انهدام یک شبکه تروریستی» در ماه رمضان خبر داده بود که به گفته او «تصمیم داشتند در تهران عملیات انتحاری انجام بدهند».

محمود علوی تاکنون چندین بار بدون اشاره به جزئیات از دستگیری گروه‌های «تروریستی» وابسته به گروه حکومت اسلامی (داعش) در ایران خبر داده است.

او روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه، بدون اشاره به جزئیات از خنثی کردن طرح «تروریست‌ها» برای انفجار در یکی از مراکز پرجمعیت کشور خبر داده بود.

وزیر اطلاعات روز ۳۱ اردیبهشت نیز گفته بود که در سال ۹۴، «بیش از ۲۰ تیم تروریستی که برنامه انفجار بمب و اقدامات ضدامنیتی داشتند» توسط وزارت اطلاعات شناسایی شده‌اند و با تکیه بر دستگیری‌ها «از بسیاری از اقدامات جلوگیری شده است».

XS
SM
MD
LG