لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۲

آیت الله موسوی اردبیلی به کما رفت


آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی
آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی

گزارش‌ها حاکی است که آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، از مراجع شیعه در قم و رئیس دیوان عالی کشور و رئیس شورای عالی قضایی دوران رهبری آیت‌الله خمینی، روز دوشنبه به بیمارستان منتقل شده و هم اکنون در شرایط کما به سر می برد.

به گزارش ایرنا، جواد حاجی میراسماعیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفته است که آیت الله موسوی اردبیلی هم اکنون دربیمارستان لاله تهران بستری است.

وی در خصوص چگونگی بستری شدن این مرجع تقلید تاکید کرده است: آیت الله موسوی اردبیلی ساعت دو بامداد دوشنبه با درد شکم از قم با آمبولانس و درحالت شوک به بیمارستان لاله تهران منتقل شد و پزشکان این بیمارستان پس از انجام اقدامات تشخیصی و سی تی اسکن، انسداد روده را تشخیص دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین اظهار داشت: آیت الله موسوی اردبیلی ساعت ۵ صبح دوشنبه (امروز) دچار ایست قلبی شد که با تلاش پزشکان بیمارستان و انجام موفق سی‌پی‌آر (احیای قلبی) دوباره به زندگی برگشت اما هم اکنون درجه هوشیاری وی ۳ از ۱۵ است؛ یعنی در حالت غیر هوشیاری و کما به سر می برد.

جواد حاجی میراسماعیل اضافه کرده است: با توجه به تشخیص انسداد روده، ایشان نیازمند عمل جراحی هستند اما به علت سطح هوشیاری پایین، امکان عمل جراحی نیست و شوک و سطح هوشیاری ایشان این امکان را به ما نمی دهد.

آیت الله موسوی اردبیلی متولد ۱۳۰۴ است. وی پس از انقلاب ۱۳۵۷ و در دوران آیت الله روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی، مسئولیت‌های مهمی برعهده داشت.

آقای موسوی اردبیلی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ رئیس دیوان عالی کشور و عالی‌ترین مقام قضایی ایران بود .

عضویت در شورای انقلاب، عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، نمایندگی دوره اول مجلس خبرگان رهبری، دادستانی کل کشور، ریاست دیوان عالی کشور، عضو شورای عالی قضایی و عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی از دیگر مسئولیت‌های وی بود.

XS
SM
MD
LG