لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۷

فرمانده سپاه خراسان جنوبی٬ استاندار را تهدید کرد


هاشم غیاثی
هاشم غیاثی

فرمانده سپاه استان خراسان جنوبی به بالا‌ترین مقام اجرایی این استان هشدار داد در صورت ادامه تغییر فرمانداران٬ بخشداران و مدیران٬ اقدام به افشا‌گری خواهد کرد. این عزل و نصب‌ها با اعتراض شمار دیگری از محافظه‌کاران این استان هم مواجه شده است.

سایت محلی«بیرجندرسا» گزارش کرده هاشم غیاثی روز سه‌شنبه (۲۹ تیر) در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه شهرستان بیرجند انتقاد‌های تندی متوجه استاندار خراسان جنوبی کرده است.

آقای غیاثی تغییر مدیران استان خراسان جنوبی طی دو هفته اخیر را دارای «شائبه سیاسی» دانسته و افزوده است: «زمانی که منافع مردم و انقلاب به خطر می‌افتد، ما وظیفه داریم که هر کجا که بخواهد اقدامی خلاف مصلحت نظام انجام شود، بی‌تفاوت نباشیم.»

وی تصریح کرده است:«شنیده‌ایم استاندار نیامده مدیران استان را مورد انتقاد قرار داده» و «اگر این اقدامات {انتصاب‌ها و انتقاد‌ها} بخواهد ادامه پیدا کند٬ پشت صحنه جریانات انتخابات را با بسیجیان در میان خواهیم گذاشت.»

این فرمانده سپاه اضافه کرده است: «در استان آزمون و خطا دیگر جواب نمی‌دهد» و «اگر احساس کردیم منافع سیاسی مردم تحت شعاع قرار می‌گیرد، اطلاع‌رسانی می‌کنیم.»

علی‌اکبر پرویزی٬ استاندار جدید استان خراسان جنوبی آن‌طور که خبرگزاری فارس گزارش کرده طی احکامی سه فرماندار و پنج بخشدار جدید در این استان را منصوب کرده که این اقدام با انتقاد گروهی از محافظه‌کاران مواجه شده است.

خبرگزاری فارس هم در این زمینه نوشته است :«معمولا برای چنین انتصاباتی حداقل از یک ماه قبل بررسی‌هایی روی گزینه‌های مورد نظر انجام می‌شود و برکناری مدیران مرسومات خاص خود را دارد که در انتصابات اخیر این مرسومات شکسته شده است.»

آن‌طور که این خبرگزاری اعلام کرده است:«برخی فرمانداران قدیمی سه شب قبل پیامک عزل خود را دریافت کرده‌اند و صبح امروز {سه‌شنبه} یکی از مدیران کل استانداری با در دست داشتن احکام جدید، سر وقت تودیع‌شدگان رفته است.»

محمدباقر عبادی٬ نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس هم گفته این اقدام استاندار به مردم «ضربه» خواهد زد و «به این دلیل که در تصمیمات مهم با نمایندگان مشورت نمی‌شود٬ حتما دست‌های پشت پرده وجود دارد.»

محمدرضا بابایی٬ امام جمعه فردوس نیز گفته «استاندار جدید بدون بررسی، برخی از فرمانداران را با یک پیامک عزل کرد که این موضوع با سیاست‌های دولت و با وضعیت مردم استان سازگاری ندارد.»

نظر افضلی٬ نماینده مردم نهبندان در مجلس هم در همین زمینه به خبرگزاری «میزان» گفته «برکناری فرمانداران منتسب به جریان اصولگرایی از سوی استاندار خراسان جنوبی برای مردم شائبه‌هایی را ایجاد کرده است.»

آقای افضلی همچنین از اینکه استاندار خراسان جنوبی در انتخاب مدیران جدید با نمایندگان این استان مشورت نکرده٬ انتقاد کرده است.

فرهادفلاحتی، عضو مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس هم برکناری «هشت» فرماندار و بخشدار را تصمیمی «سیاسی» دانسته و گفته «فرمانداران و بخشداران عزل شده از بدنه نیروهای کارآمد بودند.»

فلاحتی افزوده است:«نیروهایی که رضایت نسبی مردم و نمایندگان را برخوردار بودند، به راحتی و با رویکرد سیاسی خاصی برکنار شدند و اگر این برکناری و عزل‌ها از جانب ریاست جمهوری باشد، باید به حال دولت تأسف خورد.»

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها٬ صبح روز سه‌شنبه هشت مدیر بلند‌پایه استان خراسان جنوبی از سوی استاندار جدید این استان از مقام خود برکنار شده‌اند.

خبرگزاری فارس نوشته است براساس یکی از این احکام٬ علیرضا فاطمی٬ بخشدار مرکزی شهرستان خوسف با حفظ سمت به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان منصوب شده است.

در یکی دیگر از این احکام هم حسین اسماعیلی٬ معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری شهرستان فردوس با حفظ سمت به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان انتخاب شده است.

حسین مرادی معاون فرمانداری بشرویه نیز با حفظ سمت به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه منصوب شده است.

سلمان شبانی نیز به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان فردوس و محمدحسین نخعی به عنوان سرپرست بخشداری سده از توابع شهرستان قاینات منصوب شده‌اند.

غلامرضا اسماعیل‌زاده به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان طبس، محمدرضا سالاری به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان سربیشه و محمدعلی شیردل به عنوان سرپرست بخشداری دستگردان از توابع شهرستان طبس منصوب شده‌اند.

XS
SM
MD
LG