لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۸

تجمع دوباره مهندسان ناظر مقابل شهرداری تهران


گروهی از مهندسان ناظر در اعتراض به «شیوه ارجاع پروژه‌ها» به مهندسان٬ مقابل ساختمان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران تجمع کرده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه (دهم خرداد) خبرگزاری تسنیم٬ تجمع‌کنندگان که شامل شماری از مهندسان ناظر و مدیران شرکت‌های حقوقی نظارت هستند٬ خواستار اصلاح شیوه ارجاع کار به مهندسان و لغو تفاهمنامه شهرداری تهران با سازمان نظام مهندسی شد‌ه‌اند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمع گفته «هیچ‌گاه شفاف‌سازی برای ارجاع پروژه‌ها به مهندسان وجود نداشته» و سیستم و فرمول تعیین‌شده در بازار خدمات مهندسی٬ برای راه‌اندازان سیستم ارجاع٬ «فساد» ایجاد کرده است.

«بی‌عدالتی٬ رانت‌خواری و معرفی پروژه‌های بزرگ به شرکت‌های خاص و تعداد خاصی از مهندسان» از جمله مصادیق این فساد عنوان شده است.

مهندسان از آن رو خواستار لغو تفاهمنامه سازمان نظام مهندسی و شهرداری تهران هستند که معتقدند بر اساس این تفاهمنامه٬ پروژه‌های بالای سه هزار و ۵۰۰ متر به اشخاص حقوقی و کمتر از آن به افراد حقیقی ارجاع می‌شود.

این در حالی است که حدود ۹۵ درصد پروژه‌های ساختمانی کمتر از سه هزار و ۵۰۰ متر است و در واقع بیشتر پروژه‌ها به اشخاص حقیقی ارجاع می‌شود.

مهندسان ناظر می‌گویند این اقدام منجر به ورشکستگی شرکت‌های حقوقی نظارت شده و فساد ایجاد می‌کند.

این برای چندمین بار است که مهندسان ناظر مقابل شهرداری تهران تجمع می‌کنند. در فروردین ماه سال جاری نیز مهندسان ناظر دست‌کم دو بار مقابل شورای شهر دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

اعتراض آنها نسبت به لغو یکطرفه تفاهم نامه بین شهرداری و نظام مهندسی و حذف نظارت سازمان نظام مهندسی و مجریان ذی صلاح بر ساخت‌وساز‌هاصورت گرفته بود.

XS
SM
MD
LG