لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۰

نیروهای امنیتی خواهر ستار بهشتی را بازداشت کردند


گوهر عشقی و سحر بهشتی، مادر و خواهر ستار بهشتی
گوهر عشقی و سحر بهشتی، مادر و خواهر ستار بهشتی

گزارش‌ها حاکی است که خواهر ستار بهشتی، وبلاگ نویس جان باخته در بازداشتگاه پلیس ایران، در مراسم سالروز تولد برادرش «بازداشت» شده است.

فعالان حقوق بشری در ایران می گویند، ماموران امنیتی مانع برگزاری مراسم سالگرد تولد ستار بهشتی شدند و خواهر و شوهر خواهر او را به همراه محمد مظفری یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این مراسم بازداشت کردند.

طبق این گزارش‌ها نیروهای امنیتی کوچه منتهی به منزل خانواده بهشتی را بستند و ازحاضران در این مراسم فیلمبرداری کردند. همچنین ماموران کارت شناسایی و یا کارت ماشین شماری از حاضران را گرفتند.

به دنبال جلوگیری از برگزاری مراسم و بازداشت این سه نفر، گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی و تعدادی از حاضرین در محل به پلیس امنیت و اداره اطلاعات مراجعه کردند. اما ماموران امنیتی گوهر عشقی را نیز با یک خودرو به محل دیگری بردند.

گزارش ها حاکی اشت که گوهر عشقی، مصطفی اسلامی و محمد مظفری روز جمعه آزاد شدند، اما سحر بهشتی تا پایان روز جمعه همچنان در بازداشت بوده‌ است.

ستار بهشتی در سال ۱۳۹۱ به دليل انتشار مطالب انتقادی از جمهوری اسلامی در وبلاگ خود توسط پليس امنيت سايبری بازداشت شد و بر اثر آسيب‌های ناشی از شکنجه در طول بازداشت، جان خود را از دست داد.

دادگاه در نهايت و پس از مدت‌ها کش و قوس، مرگ ستار بهشتی را «قتل شبه عمد» تشخيص داد و قاتل او را که از ماموران نيروی انتظامی بود، به سه سال زندان محکوم کرد.

XS
SM
MD
LG