لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۵۶

گزارش‌های ضد و نقیض از تیراندازی «به عزاداران در بهبهان»


فرمانده انتظامی خوزستان، محمدرضا اسحاقی (چپ) خبر تیراندازی در بهبهان را تکذیب کرده است.
فرمانده انتظامی خوزستان، محمدرضا اسحاقی (چپ) خبر تیراندازی در بهبهان را تکذیب کرده است.

در حالی که خبرگزاری فارس از تیراندازی به عزاداران مراسم عاشورا در شهر بهبهان خبر داده است، یک مقام نیروی انتظامی خوزستان روز یک‌شنبه، سوم آبان‌ماه، خبر تیراندازی در این شهر را تکذیب کرد.

به گزارش فارس، در جریان برگزاری مراسم عاشورا در شهرستان بهبهان، دو موتورسوار مسلح به کلاشنیکف به‌ طرف عزاداران تیراندازی کردند و در این حادثه چهار نفر زخمی شدند.

طبق این گزارش، دو فرد مسلح نیز در همین ارتباط به دست نیروی انتظامی بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که فرمانده نیروی انتظامی خوزستان تیراندازی به عزاداران در این شهر را تکذیب کرده و گفت که هیچ اتفاقی در هیچ مراسم عزاداری در این استان نیفتاده است.

محمدرضا اسحاقی، فرمانده پلیس در خوزستان، در این باره گفته است که «هیچ تیراندازی» در این استان گزارش نشده و اخبار مربوط به این مسئله «کذب است».

این در حالی است که خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از حسین ملک‌خدایی، فرماندار بهبهان، می‌گوید که بین دو هیئت عزاداری تیراندازی «اتفاق افتاده»، اما این حادثه «تروریستی» نبوده است.

به گفته آقای ملک‌خدایی، در جریان این تیراندازی «هفت نفر» زخمی و مجروح شده و عاملان حادثه هم بازداشت شده‌اند.

گزارش‌ها از تیراندازی در روز عاشورا در شهر بهبهان در حالی منتشر شده است که هفته گذشته نیز در تیراندازی به یک هیئت عزاداری در صفی‌آباد دزفول دو نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

رحمان موسوی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان، در این زمینه گفته بود: «چند تن از مظنونان حادثه تروریستی صفی‌آباد دزفول با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی دستگیر شدند، اما تحقیقات تا یافتن عاملان واقعی ادامه دارد.»

این مقام نیروی انتظامی خوزستان توضیح بیشتری در خصوص افراد بازداشت شده و ارتباط آنها با عاملان واقعی تیراندازی به این هیئت عزاداری ارائه نکرده است.

با این حال معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان اضافه کرده است: «نیروهای متبحر و کار‌شناسی نیروی انتظامی برای بررسی بیشتر ماجرا به شهرستان دزفول و شهر صفی‌آباد اعزام شده‌اند.»

این در حالی است که احمد قهرمانی، دادستان عمومی و انقلاب دزفول، نیز گفته است: «گزارش پلیس حاکی از امنیتی بودن تیراندازی اخیر در شهر صفی‌آباد است و موضوع فاقد هرگونه انگیزه و جنبه فردی و طایفه‌ای است.»

XS
SM
MD
LG