لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۹

انفجار در ایستگاه قطار بروکسل «حمله تروریستی بود»


نیروهای امنیتی بلژیک پس از انفجار در ایستگاه مرکزی قطار بروکسل در محل حضور یافتند.
نیروهای امنیتی بلژیک پس از انفجار در ایستگاه مرکزی قطار بروکسل در محل حضور یافتند.

گزارش‌ها حاکی است که یک مظنون به عملیات انتحاری در ایستگاه مرکزی قطار بروکسل، پایتخت بلژیک، به ضرب گلوله سربازان کشته شده است.

به گزارش رویترز، پلیس ضد تروریستی بلژیک تحقیقات برای شناسایی هویت این فرد را آغاز کرده است.

اریک فان‌در سیپت، دادستان فدرال، سه ساعت پس از این حادثه به خبرنگاران گفته است: انفجاری کوچک در ایستگاه قطار در ساعت ۸:۳۰ دقیقه روی داد که بمثابه اقدامی تروریستی ارزیابی می شود.

این دادستان فدرال با این حال حاضر نشده است در خصوص گفته های شاهدان عینی مبنی بر این که فرد مظنون پیش از انفجار فریاد زده بود «الله اکبر»،‌ اظهار نظر کند.

رویترز می گوید، به دنبال این حادثه پلیس ایستگاه قطار را تخلیه کرد.

طبق این گزارش، یک کارمند ایستگاه قطار گفته است، مردی که کوله پشتی به همراه داشت فریاد زد الله اکبر، و سپس شیئی در نزدیکی او منفجر شد. اما به رغم این انفجار، به کسانی که در محدوده سه متری این مرد قرار داشتند آسیبی وارد نشد.

رسانه‌های بلژیک به نقل از رئیس ایستگاه مرکزی قطار بروکسل نوشته اند، فرد مظنون در حدود ۳۰ تا ۳۵ سال سن داشت و پیش از انفجار فریاد زد الله اکبر و سپس به سمت بخش‌های ۳ و ۴ ایستگاه رفت.

این در حالی است که اریک فان‌در سیپت، دادستان فدرال، گفته است که فرد مهاجم توسط سربازان حاضر در محل کشته شد.

فروردین ماه سال گذشته سه انفجار در فرودگاه بین‌المللی و متروی بروکسل دست‌کم ۳۴ کشته و حدود دویست زخمی برجا گذاشت. گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.

XS
SM
MD
LG