لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۵

واکنش ها به ضرب و شتم دختر ایرانی در مسابقات داخل قفس


فدراسیون ورزش‌های رزمی از حضور اين نوجوان در مسابقات حرفه‌ای ارمنستان انتقاد کرده است.
فدراسیون ورزش‌های رزمی از حضور اين نوجوان در مسابقات حرفه‌ای ارمنستان انتقاد کرده است.

ضرب و شتم شدید دختر نوجوان ایرانی که با لباس کاراته به داخل قفس مبارزه رفته، ناراحتی برخی کاربران در شبکه‌های مجازی و واکنش مسئولین ورزش ایران را در پی داشت.

این مسابقات، حدود دو ماه پیش در ارمنستان برگزار شده و دختر نوجوان ایرانی با لباس کاراته، در داخل قفس مقابل حریفی که لباس متفاوتی دارد به مبارزه می پردازد.

گفته می شود در این مسابقه، استاندارها و قوانین مربوط به رده سنی نوجوانان اعمال نشده.

این ویدئو که در شبکه یوتوب قرار داشت، صبح دوشنبه با شرح حواشی ماجرا، توسط خبرنگار ورزشی رادیو فردا برای کاربران ایرانی منتشر شد و سپس در فضای مجازی بازتاب یافت.

مدیر روابط عمومی وزارت ورزش در این باره نوشت: «كتک خوردن دختر ايرانی در رينگ واقعاً ناراحت كننده بود. كلی پيگيری كرديم، هم از فدراسيون رزمی و هم كاراته. روسایشان می گويند هيچ اعزامی برای اين افراد نداشتند، در شورای برون مرزی هم درخواستی نداشتيم چون با اين شكل مسابقات مخالفيم. حضور اين بچه‌ها شخصی و بدون مجوز بوده. حتماً با مسببان آن برخورد می كنيم و جلوی فعاليت سبک مورد نظر گرفته خواهد شد.»

فدراسیون کاراته هم با صدور اطلاعیه گفت: این فیلم مربوط به رشته ممّا است که ورزشکاران در قفس به رقابت می پردازند. تنها دلیل آنکه هر بیننده‌ای تصور می کند این ورزشکار از رشته کاراته بوده، لباس کاراته‌ای است که دختر مبارز نوجوان بر تن کرده!

فدراسیون کاراته در بیانیه خود که توسط مسئول روابط عمومی این وزارتخانه منتشر شده است، اعلام کرد: ضمن هشدار به کلیه والدین محترم ، تقاضا داریم برای فعالیت ورزشی فرزندان خود در کاراته به سبک هایی مراجعه کنند که مورد تایید فدراسیون باشد و در صورت مواجهه با افراد فاقد صلاحیت و دریافت پیشنهاد‌های اغوا کننده، مراتب را به فدراسیون کاراته اعلام کنند.

فدراسیون ورزش‌های رزمی نیز با صدور بیانیه ای، با رد هرگونه ارتباط با اعزام اين نوجوان به مسابقات حرفه‌ای ارمنستان، نوشت: ضمن محكوم كردن نفس حضور ورزشكاران نوجوان در مبارزات حرفه ای، ذات عمل اشتباه بوده و دستگاه ورزش كشور با عاملين اين گونه سوء استفاده‌ها برخورد جدی می نماید.

در بیانیه این فدراسیون آمده است: تنها اعزام هایی كه با مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش صورت پذيرد، معتبر شمرده خواهد شد.

XS
SM
MD
LG