لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۲

حدادعادل: خطر تفرقه، اصولگرایی را تهدید می‌کند


غلامعلی حداد عادل
غلامعلی حداد عادل

غلامعلی حداد عادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم، جمعه چهارم دیماه هشدار داده است که در انتخابات اسفندماه اصولگرایان با خطر «تفرقه» مواجه‌اند.

به گزارش، ایسنا، ‌ غلامعلی حداد عادل که در مراسم یادبود علی اکبر پرورش صحبت می‌کرد، گفته است: «اگر کشتی اصولگرایی در انتخابات اسفندماه غرق شود، همۀ اصولگرایان با هم غرق می‌شوند.»

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم از اصولگرایان خواسته است که «اختلافات جزئی و بچه‌گانه» را کنار بگذارند.

غلامعلی حداد عادل با اشاره به اینکه «اصولگرایی راه سختی در پیش دارد»، تصریح کرده است: «هفته‌ها و ماه‌های آینده به هیچ وجه سهل و ساده نیست. خطری که اصولگرایی را تهدید می‌کند، خطر تفرقه است. اصولگرایان باید توجه داشته باشند که انقلاب را برای حزب، جریان یا تشکل خودشان می‌خواهند یا خودشان را برای انقلاب هزینه می‌کنند؟ باید در سراسر کشور دست در دست هم دهیم و با ثبات قدم رهنمودهای رهبری را ملاک عمل خود قرار دهیم.»

اصولگرایان از ماه‌ها پیش تلاش خود برای وحدت و ارائه یک لیست واحد در انتخابات مجلس دهم شروع کرده‌اند و شورایی برای این امر تشکیل داده‌اند.

از غلامعلی حدادعادل به عنوان سخنگوی «شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان» یاد می‌شود. این ائتلاف به محوریت محمد علی موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، قرار است فرایند وحدت بین اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم را فراهم کند.

این شورا ۳۰ آذر با صدور بیانیه‌ای از نخستین جلسه مشترک گروه‌ها و جریان‌های اصول‌گرا در دفتر سخنگوی این شورا خبر داده بود.

در همین زمینه، حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، روز جمعه گفته است که همه گروه‌های اصولگرا در «شورای ائتلاف اصولگرایان» حضور دارند.

به گزارش «فارس» حسین ابراهیمی گفته است: در ائتلاف اصولگرایان آقایان علی اکبر ولایتی، ‌ غلامعلی حداد، علی لاریجانی، ‌ محمد باقر قالیباف، سعید جلیلی و محسن رضایی نماینده دارند و هیچ اصولگرایی از این دایره بیرون نمانده است.

این در حالی است کاظم جلالی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و از اعضای فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم، گفته است، که علی لاریجانی نماینده‌ای به «شورای ائتلاف اصولگرایان» نفرستاده است.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی گفته است: «آقای لاریجانی نماینده‌ای برای ائتلاف اصولگرایان نفرستاده‌اند و همان‌طور که بنده به صورت مستقل از تهران کاندیدا شدم ایشان نیز به طور مستقل از قم کاندیدای انتخابات می‌شوند.»

علی لاریجانی پس از ثبت در حوزه انتخابیه قم گفته بود که به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کند.

روزنامه اعتماد روز شنبه پنجم دی ماه نوشته است، «نه» لاریجانی به اصولگرایان «می‌تواند یک ریسک بزرگ برای او باشد؛ ریسکی که شاید با احتمال رییس ماندنش در مجلس بعدی هم بازی کند.»

پیش‌تر برخی وب سایت و رسانه‌های خبری در ایران گزارش داده بودند که علت نپیوستن علی لاریجانی به «شورای ائتلاف اصولگرایان» حضور «جبهه پایداری» در این ائتلاف است. این رسانه‌ها تاکید داشتند که علت شکل گیری فراکسیون «رهروان ولایت» در مجلس نهم و جداشدن از فراکسیون اصولگرایان نیز به همین دلیل بود.

این در حالی است که اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفته است که همه گروه اصولگرا ی پذیرفته‌اند که محمد یزدی، محمدتقی مصباح یزدی و محمدعلی موحدی کرمانی محور وحدت این گروه‌ها باشند.

اصلاح طلبان انتخابات نهمین دوره مجلس را تحریم کردند و اصولگرایان توانستند در غیاب آنها اکثر کرسی های مجلس نهم را به خود اختصاص دهند.

اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲ چند نامزد داشتند، اما با کناره گیری محمدرضا عارف، نامزد اصلاح طلبان، زمینه برای پیروزی حسن روحانی فراهم شد.

بگفته مقام های وزارت کشور دست کم ۱۱ هزار و ۷۶۴ نفر دواطلب نمایندگی مجلس دهم شده اند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری هفتم اسفند امسال برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG