لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۳

ایران حملات مرگبار بروکسل را محکوم کرد


تجمع مردم بروکسل برای یادبود قربانیان حملات مرگبار روز سه شنبه در این شهر
تجمع مردم بروکسل برای یادبود قربانیان حملات مرگبار روز سه شنبه در این شهر

رئیس جمهوری و سخنگوی وزارت خارجه ایران حملات مرگبار روز سه شنبه در بروکسل، پایتخت بلژیک را محکوم کردند و معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری نیز اعلام کرد که ایران و اروپا در مبارزه با تروریسم «متحد خواهند بود».

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در صفحه توئیتری خود «حملات تروریستی» روز سه شنبه ۳ فروردین در بروکسل را «به شدت» محکوم و «عمیق‌ترین مراتب تسلیت» را به دولت، ملت و کسانی که عزیزان خود را در این حادثه از دست داده‌اند، اعلام کرد.

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری نیز با محکوم کردن حمله تروریستی بروکسل اعلام کرد که ایران و اروپا در مبارزه با تروریسم «متحد خواهند بود».
وی در یادداشت توئیتری خود تاکید کرد که «مبارزه با وحشت آفرینان تروریست باید اولویت تمام جهانیان باشد».

ساعاتی پس از انتشار گزارش‌ها درباره انفجارهای بروکسل نیز حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه این حملات را محکوم و با خانواده‌های قربانیان و ملت و دولت بلژیک ابراز همدردی کرد.

آقای جابری انصاری تاکید کرد که تکرار عملیات‌های تروریستی در نقاط مختلف جهان، «نشان دهنده تهدید مشترک تروریسم و افراط گرائی برای همه جهانیان و ضرورت رویاروئی و برخورد یکپارچه و همه جانبه با این پدیده شوم و کانون‌های پشتیبانی سیاسی و عقیدتی و مالی از آن است».

دو انفجار «مهیب» در فرودگاه بروکسل، پایتخت بلژیک، و همچنین یک انفجار در متروی این شهر، تاکنون به مرگ دستکم ۳۵ نفر و زخمی شدن حدود ۲۰۰ نفر منجر شده است.

گروه حکومت اسلامی (داعش) مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، با محکوم کردن حملات تروریستی در بلژیک، تصریح کرده که واشینگتن «هر کاری که لازم باشد برای کمک به دوست و متحد قدیمی» خود انجام خواهد داد.

XS
SM
MD
LG