لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۳

تقدیر خامنه ای از مشارکت مردم در انتخابات هفتم اسفند


رهبر جمهوری اسلامی از افراد راه یافته به مجلس و مجلس خبرگان رهبری خواست که «ایستادگی شجاعانه در برابر مداخلات بیگانه»، «واکنش انقلابی به نقشه های بدخواهان و خائنان» و «منش جهادی در اندیشه و عمل» را «برنامه دائمی» خود «بدانند» و «به هیچ قیمت از آن تخطی نکنند».

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آیت الله علی خامنه‌ای شامگاه روز یکشنبه، ۹ اسفند، شرکت مردم در انتخابات را «لبیک عمومی به فراخوان نظام اسلامی» خواند و از شرکت کنندگان در انتخابات «سپاسگزاری» کرد.

وی از افراد انتخاب شده در انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری خواست که مواردی چون «ساده زیستی»، «پاکدستی»، «ترجیح منافع ملی بر خواسته‌های شخصی و جناحی»، «ایستادگی شجاعانه در برابر مداخلات بیگانه»، «واکنش انقلابی به نقشه‌های بدخواهان و خائنان» و «منش جهادی در اندیشه و عمل» را برنامه دائمی» خود «بدانند» و «به هیچ قیمت از آن تخطی نکنند».

آقای خامنه‌ای در ماه‌های گذشته بار‌ها درباره به گفته او «نفوذ دشمن در مراکز تصمیم گیری» هشدار داده است.

وی روز ۲۸ بهمن ماه گفته بود که «رادیوی انگلیسی دارد به مردم ایران، مردم تهران دستورالعمل می‌دهد، به فلانی رأی بدهید به فلانی رأی ندهید، معنایش چیست؟».
در مقابل اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، پیش از برگزاری انتخابات، «تعبیر لیست انگلیسی» را «توهین به فهم و شعور مردم ایران» دانسته بود.

این گفته‌های آقای خامنه‌ای می‌تواند واکنشی به مطلب منتشر شده در وب سایت بی‌بی سی فارسی درباره کمپین هایی باشد که پیش از برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای رای ندادن به محمدتقی مصباح یزدی و تعدادی از منصوبان رهبر جمهوری اسلامی از جمله احمد جنتی، دبیر، و محمد یزدی، عضو شورای نگهبان، در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در فضای مجازی به راه افتاده بود.

بر اساس نتایجی که ستاد انتخابات کشور روز یکشنبه، ۹ اسفند، منتشر کرده احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، جایگاه پانزدهم را دارد و محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و محمد تقی مصباح یزدی که از او به «پدر معنوی جبهه پایداری» نام برده می‌شود، از قرار گرفتن در فهرست شانزده نفره تهران برای خبرگان جا مانده اند.

در همین حال اکبر هاشمی رفسنجانی، نفر اول فهرست نامزدهای تاکنون راه یافته به مجلس خبرگان در تهران، در پیام توئیتری خود نوشته است: «هیچکسی یارای مقاومت در برابر خواست اکثریت مردم را ندارد، هر کسی را مردم نخواهند باید کنار برود».

رهبرجمهوری اسلامی در بخش دیگری از پیام خود تاکید کرد که «پیشرفت، بمعنی حل شدن در هاضمهٔ استکبار جهانی نیست و حفظ عزّت و هویت ملی جز با پیشرفت همه جانبه و درونزا دست یافتنی نیست».

آقای خامنه‌ای پیش از این نیز در نامه خود به رئیس جمهوری ایران برای تائید توافق اتمی وین خواستار آن شده بود که پس از برداشته شدن تحریم‌ها از وارد کردن «هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جداً پرهیز شود».

رهبر جمهوری اسلامی بار‌ها خواستار اجرای «اقتصاد مقاومتی» در ایران شده است. اصطلاحی که او و نزدیکانش برای توصیف اقتصادی بدون وابستگی به کشورهای خارجی استفاده می‌کنند.

XS
SM
MD
LG