لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۴

پیروزی استقلال مقابل العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا


حالا استقلال با تساوی در بازی برگشت، راهی مرحله یک چهارم نهایی خواهد شد.
حالا استقلال با تساوی در بازی برگشت، راهی مرحله یک چهارم نهایی خواهد شد.

از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و از دور رفت این مسابقات، استقلال تهران در ورزشگاه آزادی مقابل العین امارات به برتری رسید.

این بازی تا دقیقه ۹۲ با تساوی بدون گل پیش می‌رفت که در وضعیتی کاملاً عادی، مدافع العین دچار اشتباه شد و با برخورد دستش به توپ، داور نقطه پنالتی را نشان داد.

کاوه رضایی پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ای دقیق، بر خلاف جهت حرکت دروازه‌بان تیمش را صاحب برتری کرد. گلی که برای انتخاب تیم صعود کننده، نقشی تعیین کننده خواهد داشت.

حالا استقلال با تساوی در بازی برگشت، راهی مرحله یک چهارم نهایی خواهد شد. شکست دو بر یک نیز رای به برتری آبی پوشان خواهد داد.

بیش از ۶۰ هزار نفر تماشاگر این بازی پر برخورد بودند که با قضاوت داوران چینی برگزار شد و دو اخراجی داشت؛ سهم هر تیم یک کارت قرمز بود.

سعید جمعه از العین و فرشید اسماعیلی از استقلال با اخراج از زمین، امکان حضور در دیدار برگشت را از دست دادند.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، رابسون جانواریو، لئاندرو پادووانی، خسرو حیدری، هرایر مکویان (جابر انصاری) فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، مجید حسینی، مجتبی حقدوست (میلاد زکی‌پور) محسن کریمی و کاوه رضایی به میدان رفتند.

امید ابراهیمی به دلیل مصدومیت و امید نورافکن به خاطر حضور در جام جهانی جوانان، در این مسابقه غایب بودند.

علیرضا منصوریان در نشست خبری گفت: مالکیت توپ را دادیم تا از نقاط ضعف حریف استفاده کنیم اما بازی برگشت بسیار سخت است و باید تفکرمان را عوض کنیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: در بازی برگشت حساب شده بازیمی‌کنیم. بچه‌ها می‌دانند چه برنامه‌ای داریم. برای امروز خدا را شکر می‌کنم ما بچه‌های جوان را بازی دادیم که در نبود ابراهیمی فرمانده هافبک بچه‌ها خوب بازی کردند.

منصوریان در در مورد علت بازی با سه دفاع گفت: «ما به خاطر عمر عبدالرحمان "مرد سال آسیا" با این سیستم بازی کردیم. او بازیکن خطرناکی است و می‌خواستیم در هر منطقه تحت فشار قرار بگیرد تا نزدیک محوطه ۱۸ قدم‌مان نشود.»

زوران مامیچ سرمربی العین هم بعد از شکست تیمش گفت: «یک اشتباه احمقانه از طرف بازیکنانم باعث شد ببازیم. مطمئناً بازی در امارات فرق می‌کند و این ما هستیم که صعود می‌کنیم.»

این بازی حاشیه‌های فراوانی داشت. از جمله بازداشت یک تماشاگر دختر که تصویرش را خبرگزاری فارس منتشر کرده است.

ورود یک سمور به زمین نیز از جمله اتفاقاتی بود که توجه گزارشگر بازی را جلب کرد. عکس‌های فراوانی از این جانور در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

برای جلوگیری از انداختن نور لیزر توسط هواداران، دستگاهی با عنوان «لیزر یاب» در مجاورت زمین قرار گرفته و دو نفر با این دستگاه، مشغول رصد سکوها بودند.

XS
SM
MD
LG