لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۷

اتحادیه اروپا تحریم‌های حقوق بشری علیه ۸۲ مقام ایرانی را تمدید کرد


گزارش‌ها حاکی است که اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه ۸۲ مقام ایرانی که در نقض حقوق بشر در این کشور نقش داشته اند را تا سال ۲۰۱۷ تمدید کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ۱۱ آوریل خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی اتحادیه اروپا این تحریم‌ها را تمدید کرده است که اخیرا تهران توانسته است که بر سر اختلافات خود با جامعه بین المللی در خصوص مناقشه هسته‌ای به توافق برسد.

در سال ۲۰۱۱ اتحادیه اروپا ۸۲ تن از مقام‌های ایران را به دلیل نقض حقوق بشر در فهرست تحریمی خود قرار داد. این تحریم‌ها شامل توقیف اموال و دارایی و همچنین ممنوعیت سفر است.

محمد علی جعفری، فرمانده سپاه، حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه، حسین طائب، رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، محمدرضا نقدی، فرمانده بسیج، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده سابق نیروی انتظامی و همچنین صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول رییس قوه قضاییه، سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران و چند قاضی دادگاه‌های انقلاب از جمله افرادی بودند که فهرست تحریمی اتحادیه اروپا قرار گرفتند.

اتحادیه اروپا پیشتر گفته بود، این افراد به دلیل« نقش جدی در نقض حقوق بشر» در ایران در فهرست تحریم‌ها قرارگرفته اند.

در همین سال، آمریکا نیز شماری از مقام‌های ایران را به دلیل نقض حقوق بشر در فهرست تحریمی خود قرار داد.

در حالی اتحادیه اروپا تحریم‌های علیه ناقضان حقوق بشر در ایران را تمدید کرده که قرار است فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در ۲۸ فروردین ماه سال جاری از ایران دیدار کند.

این دومین سفر خانم موگرینی به تهران از زمان دستیابی به توافق هسته‌ای بر سر برنامه هسته‌ای ایران است.

مسئول سیاست خارجی این اتحادیه مردادماه سال گذشته پس از امضای توافق هسته‌ای یا «برنامه جامع اقدام مشترک»، برجام، به ایران سفر کرده بود.

XS
SM
MD
LG