لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۲

لیگ برتر فوتبال ایران؛ جنگ قهرمانی و بقا به اوج رسید


هفته بيست و هشتم ليگ برتر فوتبال ايران با هشت بازی همزمان برگزار شد تا در فاصله دو هفته به پايان مسابقات، حساسيت در صدر جدول برای قهرمانی و در انتهای جدول برای بقا در ليگ به اوج برسد.

تراکتورسازی با توقف در شهرآورد تبريز مقابل گسترش، برتری دو امتيازی نسبت به نفت را از دست داد اما همچنان به خاطر تفاضل گل بهتر صدرنشين است. نفت و سپاهان با پيروزی مقابل حريفانشان، اميدهای خود برای قهرمانی را افزايش دادند.

با نتايج بازيهای جمعه، تعيين قطعی تيم قهرمان، برندگان سهميه آسيايی، تيم‌های سقوط کننده و تيم راهيافته به مرحله حذفی، به هفته ۳۰ ام و پايانی ليگ برتر کشيده شد.

اينک تراکتورسازی و نفت با ۵۴ امتياز اول و دوم هستند، سپاهان با نتايج خوب هفته‌های اخير ۵۳ امتيازی شد. ذوب آهن بهترين تيم نيم فصل دوم ليگ برتر ۴۸ امتيازی است. فولاد خوزستان و استقلال که در امتداد ليگ به رتبه نخست جدول هم رسيده بودند، حالا پنجم و ششم هستند.

بازی تراکتورسازی و گسترش تبريز در حالی به تساوی رسيد که دوسانتوس در نيمه اول برای تراکتورسازی و محسن حسينی در نيمه دوم برای گسترش گل زدند.

تونی اليويرا با انتقاد از پزشکان تيمش گفت: «حبيب گردانی سه روز است به خاطر مصدوميت به تمرين نمی‌آيد. نه پزشک به من گفته بود او مصدوم است و نه مسئولان تيم. امروز شيروند را جای او به زمين فرستادم که چهار ماه تمرين نکرده. آقايی هم مصدوم بود.»

پديده مشهد در خانه با نتيجه ۲-۱ مقابل نفت تهران شکست خورد. نفتی‌ها که با اختلاف چشمگير، خطرناک‌ترين تيم لحظات تلف شده در ليگ برتر بوده‌اند، بار ديگر در نودمين دقيقه گل برتری را به ثمر رساندند. وحيد حمدی‌نژاد و عليرضا عزتی برای نفت گل زدند و تک گل ميزبان را محمد غلامی به ثمر رساند.

عليرضا مرزبان سرمربی پديده در پايان بازی گفت: «سال آينده قطعاً در پديده نخواهم ماند و همراه با توماس هسلر تيم را ترک می‌کنيم. تيم را رها کردند و مشکلات مالی روی تيم فشار می‌آورد، ديگر نمی‌توانم در پديده بمانم.»

در تنها بازی بدون گل هفته، ملوان و فولاد خوزستان به تساوی ۰-۰ رضايت دادند. دراگان اسکوچيچ سرمربی فصل قبل ملوان درباره احتمال بازگشت مجدد به انزلی گفت: «ممنونم از اين همه تشويق هواداران ملوان، اما من هنوز از فصل قبل طلب دارم!»

راه آهن موفق شد سايپا را ۲-۱ شکست دهد. مجتبی شيری دو گل راه آهن را زد تا تک گل علی زينالی مانع از شکست سايپا نشود.

مجيد جلالی سرمربی سايپا در اين بازی به خاطر اعتراض به داور از زمين اخراج شد و ضربه‌ای هم به بطری‌های آب زد. او درباره اخراجش به خبرنگاران گفت: «فغانی معلوم نيست چه مشکلی با ما دارد. در بازی با استقلال به جای گرفتن پنالتی و اخراج صادقی، به بازيکن ما کارت داد. در اين بازی هم به مراتب بدتر بود. ديگر طاقتم تمام شده.»

استقلال خوزستان که برای بقا می‌جنگد در خانه با نتيجه ۳-۱ به سپاهان اصفهان باخت. محرم نويدکيا و دو بار هم لوسيانو پريرا برای سپاهان گل زدند و مهدی مومنی تک گل ميزبان را به ثمر رساند.

ذوب آهن اصفهان با گل‌های کارلوس سانتوز و دانيال اسماعيلی‌فر از سد نفت مسجد سليمان گذشت.

پرسپوليس هم سرانجام با کادر فنی جديد، طعم پيروزی را چشيد و با يک گل بر پيکان چيره شد. مهدی طارمی گل سه امتيازی تيمش را زد. شاگردان برانکو ايوانکوويچ با اين برد ۳۳ امتيازی شدند و با قرار گرفتن در جايگاه نهم، ديگر خطر سقوط را احساس نمی‌کنند.

سرمربی کروات پرسپوليس در نشست خبری بعد از بازی گفت برای فصل آينده، پيام صادقيان جايی در برنامه‌های او نخواهد داشت.

سرانجام صبا قم در خانه ۲-۱ به استقلال باخت. شليک سنگين جاسم کرار، گل اول استقلال را رقم زد و سجاد شهباززاده هم زننده گل دوم بود. در طرف مقابل حسين بادامکی يکی از گل‌ها را پاسخ داد.

XS
SM
MD
LG