لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۱

پلیس آلمان یک فرد مرتبط با عامل حمله برلین را بازداشت کرد


یک کامیون بزرگ «اسکانیا» با سرعت وارد یک بازارچه کریسمس در شهر برلین شد و با زیر گرفتن مردم حاضر در این بازارچه، ۱۲ تن را کشت.
یک کامیون بزرگ «اسکانیا» با سرعت وارد یک بازارچه کریسمس در شهر برلین شد و با زیر گرفتن مردم حاضر در این بازارچه، ۱۲ تن را کشت.

سخنگوی داستانی فدرال آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که پلیس این کشور یک شهروند تونسی که با عامل اصلی حمله به بازارچه کریسمس در برلین که ۱۲ کشته برجای گذاشت، مرتبط بوده را بازداشت کرده است.

به گزارش رویترز، فراک کولر سخنگوی دادستانی فدرال سخنگوی داستانی فدرال آلمان، گفته است، پلیس پس از آنکه دریافت «بلال. الف» ۲۶ ساله ۱۹ دسامبر، یک روز پیش از حمله برلین، با انیس عامری شام خورده بود، منزل وی را مورد بازرسی قرار داده است.

وی اضافه کرده است: تحقیق در خصوص این فرد ۲۶ ساله تونسی و ارتباط احتمالی او با حمله ادامه دارد.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

انیس عامری، ۲۴ ساله و تبعه تونس، به عنوان مظنون اصلی حمله مرگبار بازارچه کریسمس برلین تعقیب قرار داشت تا این‌که در ۲۳ دسامبر در میلان ایتالیا در درگیری با مأموران پلیس کشته شد.

به گزارش رویترز، انیس عامری پس از فرار از آلمان به کشورهای هلند، بلژیک، فرانسه و در ‌‌نهایت به ایتالیا رفته بود.

گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت حمله به بازارچه کریسمس برلین را به عهده گرفته است.

فراک کولر گفته است: تحقیقات نشان می‌دهد که انیس عامری شب پیش از حمله در یک رستوران در مرکز برلین با یک تونسی دیگر شام خورده و انها با هم «جر و بحث تندی» داشته‌اند.

سخنگوی دادستانی فدرال اضافه کرده است، این مساله باعث شده است تا مقامات پلیس در خصوص احتمال مشارکت یا اطلاع و آگاهی «بلال الف» از موضوع حمله به وی مظنون شوند.

طبق این گزارش، مقامات پلیس پس از بازرسی خانه این فرد مظنون واقع در یک اقامتگاه پناهجویان، در حال بررسی وسایل ارتباطی وی هستند.

انیس عامری در سال ۲۰۱۱ به همراه گروه دیگری از مهاجران به جنوب ایتالیا رسید و پس از تلاش برای سوزاندن یک مدرسه در سیسیل بازداشت شده و چهار سال را در زندان گذرانده و پس از آن به آلمان آمد.

XS
SM
MD
LG