لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۸

اولاند: ترامپ انتخاب شود، پیامدهای جهانی خواهد داشت


فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه
فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه

فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه، روز دوشنبه از اظهارات دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه، درباره خانواده همایون خان،‌ سرباز مسلمان آمریکایی که در عراق کشته شد، انتقاد کرده و گفته است، درصورتی که آقای ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود، چنین انتخابی پیامدهای خواهد داشت، چرا که انتخابات در آمریکا، انتخاباتی جهانی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، اظهار داشت: رویکرد افراطی او تهوع آور است، حتی در ایالات متحده، به ویژه هنگامی که دونالد ترامپ درباره یک سرباز و خاطره او حرف زد.

خضر خان،‌ پدر همایون خان، هفته گذشته در سخنرانی خود در گردهمایی ملی حزب دمکرات از دونالد ترامپ انتقاد کرد، اما نامزد حزب جمهوریخواه با حمله به وی گفته بود که آقای خان حق نداشته از او انتقاد کند.

اظهارات ترامپ درباره این سخنرانی و طرح این پرسش که چرا غزاله خان، مادر همایون خان، در همایش دمکرات سخنرانی نکرد و شاید به عنوان یک زن مسلمان اجازه حرف زدن نداشت، باعث واکنش‌های گسترده‌ای شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند از اظهارات «زننده و تحقیرآمیز» دونالد ترامپ انتقاد کرده است.

رییس جمهوری فرانسه تصریح کرده است: دموکراسی در خطر است، چرا که می بینیم هر چه بیشتر و بیشتر مردم به سمت استبداد تمایل پیدا می کنند، به ویژه در آمریکا.

وی اضافه کرده است: شاید آمریکایی‌ها ترامپ را انتخاب کنند، چنین (انتخابی) پیامدهایی خواهد داشت، چرا که انتخابات آمریکا، یک انتخابات جهانی است.

فرانسوا اولاند همچنین در خصوص تغییراتی که ریاست جمهوری دونالد ترامپ می تواند در سیاست در عرصه بین المللی ایجاد کند، ابراز نگرانی کرده است.

وی تصریح کرده است: در مبارزات انتخاباتی در آمریکا شیوه‌ها و تم هایی مطرح می شوند که بعدا وارد مبارازت انتخاباتی در فرانسه خواهند شد.

رییس جمهوری فرانسه با این حال تاکید کرده است، ریاست جمهوری دونالد ترامپ که پیشتر غیرقابل تصور بود، اکنون قابل تصور است.

در حالی رییس جمهوری فرانسه از دونالد ترامپ انتقاد کرده که باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت که وی شایسته کسب ریاست جمهوری این کشور نیست.

وی اضافه کرده است: زمان آن فرا رسیده که رهبران حزب جمهوریخواه ، آقای ترامپ را محکوم کنند و پشتیبانی از او را پس بگیرند.

XS
SM
MD
LG