لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۱

توقف استقلال در ورزشگاه آزادی


از هفته بيست و پنجم ليگ برتر فوتبال ايران، استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل ذوب آهن اصفهان متوقف شد تا در رقابت با ساير تيم‌های مدعی کسب عنوان قهرمانی، دو امتياز حساس را از دست بدهد.

اين بازی با حضور فقط دو هزار تماشاگر برگزار شد و دو تيم با دو گلی که در نيمه دوم زده شد به تساوی ۱-۱ رسيدند.

در دقيقه ۱۳ ضربه کاشته کاوه رضايی از پشت محوطه جريمه استقلال به تير افقی دروازه خورد تا مهم‌ترين حادثه نيمه اول شکل بگيرد. در اين نيمه جيمی جامپ مشهور ياسوجی که در بازی رفت به ميزبانی فولادشهر به زمين پريده بود، بار ديگر به وسط زمين پريد و چند دقيقه‌ای بازی را با وقفه مواجه کرد تا اينکه بازداشت شد.

او در بازی رفت روی پيراهنش نوشته بود چرا در اين فوتبال جايی ندارم. در بازی برگشت هم نوشته بود من همانم، جوابم چه شد!

در دقيقه ۶۲ پس از برخورد کاوه رضايی با اميد ابراهيمی در محوطه جريمه ذوب آهن، داور نقطه پنالتی را نشان داد. کاوه رضايی که معتقد بود برخوردی بين او و ابراهيمی پيش نيامده، پس از پايان بازی گفت اگر پنالتی بوده باشد، فوتبال را کنار خواهد گذاشت.

هنگام نواختن پنالتی، در حالی که سنگربان ذوب آهن چند قدم جلو آمده بود، اميد ابراهيمی با ضربه چيپ گل استقلال را به ثمر رساند.

گل تساوی ذوب آهن در دقيقه ۷۵ و با همکاری دو بازيکن تازه به ميدان آمده به ثمر رسيد. کرنر ارسالی مهدی رجب‌زاده را دانيال اسماعيلی‌فر با ضربه سر به تور رساند.

استقلال ۴۲ امتيازی شد و پس از نفت تهران و تراکتورسازی در رده سوم است. ذوب آهن ۳۹ امتيازی هم در رده ششم باقی ماند. اين مساوی به سود ساير تيم‌های بالانشين جدول بود.

در ترکيب استقلال محسن فروزان، اميرحسين صادقی، مجيد حسينی (از نيمه دوم محسن کريمی و سپس از دقيقه ۸۰ آرش برهانی)، هاشم بيک‌زاده، هراير مکويان، ميلاد فخرالدينی، اميد ابراهيمی، جاسم کرار، يعقوب کريمی(ميلاد نوری)، سجاد شهباززاده و رضا عنايتی بازی کردند.

برای ذوب آهن رشيد مظاهری، هادی محمدی، کارلوس سانتوز، علی‌ حمام (دانيال اسماعيلی‌فر)، مهرداد قنبری، احسان پهلوان، قاسم دهنوی، قاسم حدادی‌فر، مسعود حسن‌زاده (مهد مهدی‌پور)، کاوه رضايی و مرتضی تبريزی (مهدی رجب‌زاده) به ميدان رفتند.

معدود هواداران استقلال که به ورزشگاه آمده بودند، پس از پايان بازی با سر دادن شعار "بازيکن بی‌غيرت نمی‌خواهيم " اعتراض‌ خود را به بازيکنان اعلام کردند.

يحيی گل‌محمدی سرمربی ذوب آهن معتقد بود تيمش با يک پنالتی مشکوک گل خورده. سعيد آذری مديرعامل ذوب آهن هم گفت: اگر برخی بازيکنان ما بيشتر به تيم فکر می‌کردند می‌توانستيم پيروز شويم. نمی‌توانم درباره پنالتی اظهارنظر کنم اما هفته گذشته هم يک صحنه مشکوک داوری وجود داشت که اعتراض نکرديم.

امير قلعه‌نويی نيز در نشست خبری گفت: "متاسفانه ۱۲ بازی از حريفان جلو بوده‌ايم که يا باخته‌ايم يا مساوی شده و اين خيلی بد است. مساوی برای هيچ کدام از دو تيم خوب نبود."

در نخستين ديدار هفته بيست ‌و پنجم نفت مسجد سليمان در ورزشگاه بهنام محمديبه مصاف راه‌آهن رفت که دو تيم به تساوی يک بر يک رضايت دادند. ميلاد محمدی در دقيقه ۵۰ با شوت از راه دور برای راه‌آهن گل زد و حميد بوحمدان نيز در دقيقه ۷۲ از روی نقطه پنالتی گل تساوی‌ نفتی‌ها را به ثمر رساند.

قضاوت اين ديدار برعهده حسين زرگر بود. او سعيد سالارزاده از نفت را در دقيقه ۹۴ با کارت زرد دوم از بازی اخراج کرد. اين تساوی تيم‌های قعرنشين جدول بود و تيم برنده می‌توانست به بقا اميدوار شود که چنين اتفاقی رخ نداد.

در اين ديدار، نفت مسجد سليمان به حکم کميته انضباطی از حضور تماشاگرانش در ورزشگاه محروم بود اما در اتفاقی جالب توجه، برخی اهالی مسجدسليمان در پشت‌بام‌ ساختمان‌های اطراف ورزشگاه، بازی را تماشا کرده و تيم خود را تشويق می‌کردند.

XS
SM
MD
LG