لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۹

وزير اطلاعات ايران: در عراق دخالت نکرده و نمی‌کنيم


محمود علوی، وزير اطلاعات ايران، روز جمعه ششم تيرماه گفته است، به رغم اين که جمهوری اسلامی نمی تواند در قبال حوادث عراق بی تفاوت باشد، ولی در امور اين کشور همسايه «دخالت» نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، محمود علوی که در مراسم يادبود کشته شدگاه هفتم تيرماه سال ۱۳۶۰ صحبت می کرد، گفته است:« ايران به عنوان کشور دوست و برادر عراق نمی توانيم در برابر مسايل اين کشور بی تفاوت باشيم اما دخالت در عراق نکرده و نمی کنيم و در عين حال از حرکت ملت عراق درجهت حفظ استقلال و کرامت آنان حمايت جدی معنوی و سياسی می کنيم.»

طی هفته های اخير پيکارجويان گروه دولت اسلامی عراق و شام، داعش، با تصرف شهر موصل، دومين شهر بزرگ عراق،‌بخش های مهمی از مناطق سنی نشين عراق را تصرف کرده اند.

همزمان با گزارش ها درخصوص پیشروی گروه داعش در عراق که رسانه های بين المللی گزارش هايی در خصوص حضور نيروهای ايرانی در عراق منتشر کرده اند.

روزنامه آمريکايی «نيويورک تايمز» گزارش داده است که ايران شماری از نيروهای سپاه قدس را برای مشاوره و اموزش به عراق اعزام کرده است.

اين گزارش همچنين اضافه کرده است که ايران بهپاد، هواپيماهای تجسسی بدون سرنشين،‌ خود را به عراق فرستاده است.

فاکس نيوز نيز روز جمعه گزارش داده است که قاسم سليمانی، فرمانده سپاه قدس، از زمان حملات اخير داعش دوباره برای مشاوره نظامی با مقام های عراقی به اين کشور سفر کرده است.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص حضور نظامیان ایران در عراق گفته است :« هيچ مقام نظامی و به طور خاص سردار قاسم سليمانی در عراق حضور ندارند و چنين اخباری صحت ندارد. »

XS
SM
MD
LG