لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۳

انتقاد نماینده ولی فقیه در سپاه از بحث‌های زودرس درباره انتخابات ریاست جمهوری


علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران
علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران

علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران از اظهارات مطرح شده در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران انتقاد کرده و گفته‌است، هنوز انتخابات مجلس به پایان نرسیده برخی بحث‌ها در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آینده را شروع کرده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه ۱۵ فروردین خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران که در جمع فرماندهان و جمعی از کارکنان سپاه مستقر در تهران سخن می‌گفت، تصریح کرده‌است: ابتدای سال آینده و امسال کشور درگیر فضای سیاسی انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود و متأسفانه می‌بینیم که هنوز مهر تأیید انتخابات مجلس خشک نشده یک عده سخن از انتخابات بعدی می‌زنند که این اقدامات زودتر از موعد نیز ناخوشایند است.»

علی سعیدی اضافه کرده‌است: اما در این مسئله سپاه همچنان موضوع روشنگری و بصیرت را ادامه خواهد داد.

طی هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌ها در خصوص رقبای احتمالی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده در رسانه‌های ایران مطرح شده‌است.

برخی از رسانه‌های اصول گرا اعلام کرده‌اند که دوره دولت حسن روحانی چهارساله‌است و وی در انتخابات آتی شانسی برای پیروزی ندارد و به همین دلیل «باید برای ریاست جمهوری دوازدهم رئیس جمهوری دیگر پیدا کرد.»

این در حالی است که علی یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها، در واکنش به این اظهارات گفته بود، هیچ‌کس توان رقابت با حسن روحانی در انتخابات سال ۱۳۹۶ را ندارد.

علی یونسی در گفت‌وگو با روزنامه قانون و در پاسخ به این پرسش که «برخی دولت روحانی را دولت چهارساله می‌دانند» تصریح کرده‌است: این فقط یک آرزو برای این عده خواهد بود. بنده به این افراد توصیه می‌کنم که همه برنامه‌های خود را برای پس از دوران هشت ساله ریاست جمهوری آقای روحانی تدوین کنند و به هیچ وجه به فکر چهارساله شدن دوران ریاست جمهوری ایشان نباشند.»

وی اضافه کرده‌است: «آقای روحانی هر روز موفق‌تر از گذشته خواهد بود. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ هیچ‌کس توان رقابت با آقای روحانی را نخواهد داشت.»

این در حالی است که صادق زیبا کلام، استاد دانشگاه تهران نیز در مطلبی در روزنامه شرق نوشته با این کارنامه حسن روحانی، احتمال بازگشت «یک احمدی‌نژاد دیگر در انتخابات ۱۳۹۶» وجود دارد.

XS
SM
MD
LG