لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۹

آغاز لیگ برتر فوتبال ایران با توقف تیم‌های مدعی


شاگردان علی دایی توانستند با تساوی ۱-۱ استقلال را متوقف کنند تا علیرضا منصوریان در برابر تیم سابقش از کسب پیروزی باز بماند. 
شاگردان علی دایی توانستند با تساوی ۱-۱ استقلال را متوقف کنند تا علیرضا منصوریان در برابر تیم سابقش از کسب پیروزی باز بماند. 

فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران با انجام چهار مسابقه آغاز شد و تیم‌های مدعی استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز و ذوب آهن اصفهان در برابر حریفان خود متوقف شدند.

در نخستین بازی، تراکتورسازی در ورزشگاه اختصاصی خود میزبان استقلال خوزستان بود اما از کسب پیروزی بازماند.

نماینده خوزستان که مدافع عنوان قهرمانی است، با سرمربی جدید و با از دست دادن تعدادی از بازیکنان کلیدی‌اش به میدان آمد.

گل اول را تراکتورسازی زد تا ادینیو در بازگشت مجدد به ایران، زننده گل افتتاحیه لیگ برتر باشد. این مهاجم برزیلی سابقه آقای گلی فوتبال ایران را هم دارد.

رحیم زهیوی در نیمه دوم بازی را به تساوی کشید. بلافاصله فرزاد حاتمی تیم میزبان را پیش انداخت اما استقلال خوزستان موفق شد بار دیگر، بازی باخته را به تساوی تبدیل کند. باز هم رحیم زهیوی و این بار از روی نقطه پنالتی، زننده گل تیمش بود.

در دومین بازی هفته، سیاه جامگان مشهد میزبان ذوب آهن اصفهان بود که به تازگی سوپرجام فوتبال ایران را فتح کرده است.

سیاه جامگان با سرمربیگری فرهاد کاظمی توانست ۲-۱ به برتری برسد تا صدرنشین روز نخست لیگ برتر شود.

عباس عسگری و رضا درویشی گل‌های سیاه جامگان را به ثمر رساندند. در طرف مقابل با وجود حملات دامنه‌دار، فقط محمدرضا عباسی توانست برای ذوبی‌ها گلزنی کند.

در تنها دیداری که گلی در بر نداشت، صبا قم و صنعت نفت آبادان که مجدداً به لیگ برتر صعود کرده، امتیازات بازی را تقسیم کردند.

آخرین بازی از روز نخست را استقلال تهران و نفت تهران برگزار کردند. این بازی به حکم کمیته انضباطی بدون حضور تماشاگران برگزار شد.

نفتی‌ها که تا همین اواخر نمی‌دانستند در لیگ برتر حضور خواهند داشت یا خیر، بر خلاف انتظار، نمایش برتری نسبت به حریف خود داشتند.

شاگردان علی دایی توانستند با تساوی ۱-۱ استقلال را متوقف کنند تا علیرضا منصوریان در برابر تیم سابقش از کسب پیروزی باز بماند.

برای استقلال جابر انصاری در نیمه اول گل زد و نفت در پی اشتباه کنعانی و با ضربه امیرارسلان مطهری در نیمه دوم، بازی را به تساوی کشاند.

مطهری روزی پرفروغ را سپری کرد و همراه سایر بازیکنان تیمش، موقعیت‌های دیگری نیز برای گلزنی داشت.

برای استقلال حسین حسینی، هرایر مگویان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، وریا غفوری (محسن کریمی و سپس آرش افشین)، امید نورافکن، امید ابراهیمی، فرشید باقری، خسرو حیدری، بختیار رحمانی، جابر انصاری و کاوه رضایی بازی کردند.

در ترکیب نفت، میلاد فراهانی، ایگور پراهیچ، وحید حمدی‌نژاد، علیرضا عزت کرامت، ایمان مبعلی، میلاد فخرالدینی، رضا علیاری، عباس بوعذار (عیسی آل کثیر)، اکبر صادقی ، امیرارسلان مطهری و محمد قاضی به میدان رفتند.

امین حاج محمدی اوایل نیمه دوم از روی نیمکت تیمش بلند شد تا راهی سکوها شود و در جایگاه ویژه بنشیند. زیرا استقلال به جای اعلام نام هفت نفر به عنوان ذخیره، فهرستی ۸ نفره را ارائه کرده بود!

این مسئله باعث شد تا بهروان رئیس کمیته برگزاری مسابقات، از مسئولان استقلال بخواهد امین حاج محمدی را از روی نیمکت به سکوها بفرستند. زیرا حضورش قانونی نبود.

علی دایی در پایان بازی گفت: خودتان هم دیدید که تیم ما در هر دو نیمه بهتر از استقلال کار کرد. دو بار به تیر زدیم. مستحق برد بودیم و نباید یک امتیاز را به استقلال می‌دادیم.

دایی درباره تجلیل باشگاه نفت از جواد نکونام در جریان این مسابقه گفت: قدردانی از زحماتش در تیم ملی بود و کار خاصی نکردیم. او آنقدر جایگاهش بزرگ است که اگر تمام ایران برایش مراسم بگیرند، کم است.

سرمربی نفت یادآور شد: دوست داشتم از داوران تشکر کنم اما متاسفانه پنالتی صد در صد ما را نگرفتند. دایی در عین حال تاکید کرد موافق برگزاری بازی بدون تماشاگر نیست.

علیرضا منصوریان هم گفت چون تیمش بدنسازی سنگینی را پشت سر گذاشته، بازیکنانش در نیمه دوم افت کردند.

سرمربی استقلال گفت در اندازه‌ای که انتظار داریم ظاهر نشدیم. چند اشتباه فردی داشتیم که این مسئله به حریف، موقعیت می‌داد.

منصوریان نسبت به برگزاری بازی بدون تماشاگر معترض بود و گفت: شروع زشتی برای لیگ بود. این نشان می‌دهد تصمیمات فوتبالی گرفته نمی‌شود. به حسن‌زاده اگر به خوزستان برویم و باز هم به من بی‌احترامی کنند، آنها نیز باید محروم شوند.

منصوریان درباره خداحافظی نکونام گفت: این تقدیر در‌شان جواد نکونام نیست. از نکونام می‌خواهم به دل نگیرد. او ۱۵ سال برای تیم ملی زحمت کشیده. در اولین بازی که جمعیت ما کامل باشد از نکونام تقدیر می‌کنیم. افشارزاده هم گفت یک بازی خوب برایش بگذاریم.

XS
SM
MD
LG