لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۶

وزارت علوم «توقف ارايه مجوز به دانشگاه های تک جنسيتی» را تکذيب کرد


به دنبال انتشار گزارش ها درخصوص اظهارات يک مقام وزارت علوم، تحقيقات و فناوری در مورد ارائه مجوز به دانشگاه های جدید، اين وزارتخانه در بيانيه ای «توقف» ارائه مجوز به دانشگاه های تک جنسيتی را تکذيب کرده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، وزارت علوم، تحقيقات و فناوری روز شنبه ۱۲ مهرماه در بيانيه ای اعلام کرده است: « آنچه در مصاحبه با 'کارن ابری نيا ' مديرکل آموزش غيردولتی وزارت علوم مطرح شده است، اين بوده که تعداد کل موسسه های آموزش عالی غير دولتی غير انتفاعی به حد اشباع رسيده و به همين دليل تاسيس واحد های جديد در بسياری از مناطق کشور امکان پذير نيست.»

اين بيانيه اضافه کرده است:«دليل اين امر بالا بودن ظرفيت های ايجاد شده بيش از حد نياز در سال های گذشته بوده و آنچنان که در خبر منتشره القا شده است ارتباطی با تک جنسيتی بودن يا نبودن ندارد.»

وزارت علوم، تحقيقات و فناوری در بيانيه خود تصريح کرده است که « طرح هايی را که برای تاسيس موسسه های آموزش عالی چه تک جنسيتی و چه غير آن برای رفع نيازهای واقعی و روز جامعه ارائه شوند و در صورتی که در مناطق اشباع شده نباشند»، مورد برسی قرار خواهد داد.

اين وزارتخانه همچنين اضافه کرده است هم اکنون در حال بررسی «چند طرح جديد تک جنسيتی» است.

پيشتر غلامعلی نادری، مديرکل سابق دفتر آموزش‌های غيردولتی وزارت علوم، در فروردين سال ۹۲ از توقف صدور مجوز تاسيس موسسه‌های آموزش عالی به دليل «اشباع شدن» خبر داده بود.

در همين زمينه، حميد ميرزاده، رئيس دانشگاه آزاد، در شهريور ماه سال جاری ضمن انتقاد از سياست های دولت محمود احمدی نژاد در حوزه آموزش عالی گفته بود، رويکرد دولت نهم و دهم در افزايش مراکز آموزش عالی عملا باعث شد تا دانشگاه آزاد با ظرفيت خالی روبه رو شود.

رييس دانشگاه آزاد گفته بود:اشتباهات و سوء مديريت ها در دولت قبل باعث شد تعداد مراکز آموزش عالی دولتی افزايش پيدا کند که اين موضوع مغاير اصل ۴۴ قانون اساسی به شمار می رود. اين واحدها هم اکنون با استفاده از بودجه دولت زيربناها و فضای آموزشی ايجاد کرده اند ولی از دانشجويان شهريه می گيرند با اينکار ظرفيتهای دانشگاه آزاد که بدون تحميل به بيت المال ايجاد شده بود، خالی مانده است.

دانشگاه پيام نور يکی از مراکز آموزش عالی است که در دوران محمود احمدی نژاد با افزايش ظرفيت سه برابری مواجه شد.

XS
SM
MD
LG