لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۴

دومین پیروزی ایران در والیبال قهرمانی آسیا


در ادامه رقابت‌های واليبال قهرمانی ۲۰۱۵ آسيا به ميزبانی تهران، تيم ملی ايران که بدون بازيکنان اصلی در اين مسابقات حضور يافته، با نتيجه ۳-۰ از سد قزاقستان گذشت.

ايران در بازی اول هم با نتيجه‌ای مشابه بر کويت غلبه کرده بود. اين تيم با هدايت پيمان اکبری برای دفاع از عنوان قهرمانی‌ و تصاحب سومين جام پی در پی تلاش می‌کند.

مقابل کويت، محمدطاهر وادی، فرهاد پيروت‌پور، حمزه زرينی، پوريا فياضی، مصطفی شريفات و مسعود غلامی به زمين آمدند. علی حسينی هم ليبرو بود.

در ست اول قزاقستان ۱۹ بر ۱۷ پيش افتاد اما سرانجام اين تيم ميزبان بود که توانست با نتيجه ۲۵ بر ۲۳ به برتری برسد.

حضور فرهاد سال افزون و رضا صفايی به عنوان بازيکن جايگزين در ست دوم، باعث شد ايران با نمايشی بهتر، ۲۵ بر ۱۶ پيروز شود.

قزاقستان بهترين بازی‌اش را در گيم سوم ارائه کرد و حتی با نتيجه ۲۴ بر ۲۲ در آستانه بردن اين گيم هم قرار گرفت. اما دريافت مناسب شريفات و آبشارهای پيروت‌پور و فياضی باعث شد اين ست پرهيجان نيز با حساب ۲۷ بر ۲۵ به سود ايران رقم بخورد.

ايران روز يکشنبه برای تا تثبيت صدرنشينی در گروه نخست به مصاف تايپه خواهد رفت. اين تيم با نتيجه ۳-۰ بر کويت چيره شده و ۳-۱ از کمند قزاقستان گذشته.

پيمان اکبری در نشست خبری گفت: قزاقستان نياز به برد داشت و به آب و آتش زد. آن‌ها به سرويس ريسکی رو آوردند و کار سخت شد اما به هر ترتيب پيروز شديم.

سرمربی ايران درباره بازی با تايوان به خبرنگاران گفت: «جزو تيمهای سرعتی شرق آسياست. بايد سعی کنيم سرويس‌های خوب بزنيم تا مجبور شوند به توپ‌های بلند رو بياورند. هر تيمی بازی بلند انجام دهد از ما شکست خواهد خورد.»

در ساير بازيها و از گروه دوم، قطر پس از برتری مقابل استراليا، در سه ست متوالی بر هندوستان غلبه کرد. اين تيم با هدايت خوان سيچلو دستيار سابق ولاسکو در تيم ملی ايران، در جام ملتهای آسيا حضور يافته.

ترکمنستان هم در اين گروه حضور دارد و در دو بازی پياپی مغلوب هندوستان و استراليا شد.

در گروه سوم کره جنوبی ابتدا ۳-۰ بر عمان غلبه کرد اما در بازی دوم مقابل تايلند به زحمت افتاد و ۳-۲ پيروز شد. جالب اينکه تايلند در مسابقات دانشجويان جهان در برابر ايران هم بازی نزديکی انجام داد و دو گيم گرفت.

در همين گروه پاکستان توانست عمان را مغلوب کند اما در برابر تايلند شکست خورد.

در گروه آخر، تيم قدرتمند چين توانست ۳-۰ سريلانکا و سپس سه بر يک ژاپن را شکست دهد. ژاپن پيش از ناکامی در برابر چين، در سه ست پياپی بحرين را تسليم کرد. چينی‌ها از سال ۱۹۹۹ تاکنون از قهرمانی در اين مسابقات بازمانده‌اند.

در مرحله دوم، هشت تيم‌ در دو گروه به مصاف هم خواهند رفت که ايران با تايپه، کره جنوبی و احتمالاً تايلند رويارو خواهد شد.

قطر نيز با چين، ژاپن و احتمالاً استراليا رقابت خواهد کرد. تيم‌های اول تا چهارم در اين دو گروه، به صورت ضربدری با گروه مقابل بازی می‌کنند تا چهار تيم برتر راهی نيمه نهايی شوند.

XS
SM
MD
LG