لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۷

برتری تیم ملی امید ایران مقابل فلسطین


تيم ملی فوتبال اميد ايران در دومين ديدارش از مسابقات مقدماتی برای راهيابی به المپيک ۲۰۱۶ موفق شد با سه گل بر فلسطين غلبه کند. ايران در نخستين بازی بر نپال غلبه کرده بود.

نيمه نخست اين مسابقه با تساوی بدون گل به پايان رسيد و فرصت‌های متعدد گلزنی کمندانی، آزمون، ثاقبی و مطهری از دست رفت.

برای ايران محمدرضا اخباری، يوسف وکيا، وحيد حيدريه، محمدحسين کنعانی‌زادگان، روزبه چشمی، علی کريمی، سردار آزمون (احسان پهلوان)، شاهين ثاقبی (عليرضاجهانبخش)، ميلاد کمندانی (احمد نوراللهی)، اميرارسلان مطهری و مهدی ترابی بازی کردند.

رامی حمدا دروازه‌بان فلسطين، گل اول را در حالی دريافت کرد که وحيد حيدريه ضربه ايستگاهی را ارسال کرده و توپ از روی سر همه گذشته بود اما سردار آزمون با استقرار در موقعيت مناسب و ضربه دقيق پا، قفل بازی را شکست.

گل دوم هم بعد از ضربه نه چندان خطرناک جهانبخش در محوطه جريمه و اشتباه مهلک دروازه‌بان فلسطين رقم خورد. توپ جلوی پای مطهری افتاد تا گل دوم را بزند.

در دقيقه ۹۴ هم فرار مطهری با خطای پنالتی دروازه‌بان فلسطين همراه شد تا خود مطهری پشت ضربه بايستد و توپ را گل کند. داور دستور تکرار پنالتی را داد که او باز هم موفق بود تا ايران ۳-۰ به پيروزی برسد.

اين بازی به خاطر درگذشت ميلاد اسلامی و حسين جوادی خبرنگاران ورزشی در سانحه هوايی شرکت جرمن وينگز، با يک دقيقه سکوت آغاز شد و بازيکنان ايران هم بازوبندهای مشکی داشتند.

از همين گروه، تيم‌های ملی اميد عربستان و افغانستان هم در ورزشگاه دستگردی و با حضور هزاران نفر از افغانستانی‌های مقيم ايران به مصاف يکديگر رفتند. اين ديدار با تساوی بدون گل خاتمه يافت.

محمد خاکپور در کنفرانس مطبوعاتی بعد از پيروزی مقابل فلسطين گفت: نيمه اول چندان خوب نبوديم و بازيکنان خواسته‌های ما را اجرا نکردند. در نيمه دوم چهره متفاوتی از تيم‌مان ديديم. تمرکز بازيکنان بيشتر شد و به وظايف‌شان عمل کردند.

خاکپور در رابطه با اينکه چرا همزمان از آزمون و جهانبخش استفاده نمی‌کند، گفت: ابتدا به تيم ملی بزرگسالان به خاطر بازی زيبا مقابل شيلی انجام دادند و کسب پيروزی بسيار مهم تبريک می‎گويم. امروز آزمون از ابتدا به ميدان رفت. جهانبخبش هم بازيکنی است که با شخصيت‌تر از او را نديده‌ام. او در هلند دچار مصدوميت شده که ترجيح داديم ريسک نکنيم تا برای بازی مقابل عربستان آماده شود.

سرمربی تيم ملی اميد ايران درباره ديدار بعدی تيمش گفت: افغانستان تيمی است که تورنمنت را سوپرايز کرده. آنها عربستان را متوقف کردند. هواداران بسيار پرشوری هم دارند. شنيده‌ام امروز آنقدر به ورزشگاه رفتند که عده‌ای پشت در ماندند.

XS
SM
MD
LG