لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۰

سفارت ایران در آنکارا درباره سفر به ترکیه هشدار داد


نیروهای پلیس در محل انفجار درشهر استانبول
نیروهای پلیس در محل انفجار درشهر استانبول

سفارت ایران در آنکارا روز پنجشنبه ۲۰ خردادماه در بیانیه‌ای به تمامی شهروندان و مسافران ایرانی در ترکیه درباره حضور در «اماکن پرتردد و تجمعات در این کشور» هشدار داده است.

به گزارش ایرنا، سفارت ایران در این بیانیه تصریح کرده است: «از تمام هموطنان مقیم و مسافرانی که عازم شهرهای ترکیه هستند،‌ درخواست می شود با رعایت مقررات و هشدارهای امنیتی مقامات کشور میزبان، از حضور در امکان پردد و تجمعات جلوگیری کنند.»

این بیانیه اضافه کرده است: بخش‌های کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، استانبول، ارزروم و طرابوزان در ایام اداری و مواقع ضروری آماده ارائه خدمت و مساعدت لازم به شهروندان ایرانی است.

در حالی این بیانیه منتشر شده است که روز گذشته در انفجاری در شهر میدیات در جنوب شرقی ترکیه دست کم شش تن کشته و ۳۰ نفر زخمی شدند.

گزارش‌ها حاکی است که حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در این «حمله انتحاری» مقر پلیس در شهر میدیات در استان ماردین هدف قرار داده است.

این در حالی است که در روز سه شنبه نیز شهر توریستی استانبول نیز شاهد انفجار دیگری بود که در آن دست‌کم ۱۱ نفر کشته و ده‌ها تن زخمی و مجروح شدند.

چندین شهر در ترکیه از جمله شهر توریستی استانبول به‌ویژه در یک سال اخیر شاهد وقوع چندین انفجار «تروریستی» مرگبار بوده است.

به گزارش رویترز، در ماه آوریل صنعت توریسم در ترکیه شاهد شدید‌ترین کاهش طی ۱۷ سال اخیر بوده است.

XS
SM
MD
LG