لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۵

توقف پرسپولیس، بازگشت استقلال به صدر جدول


در ادامه رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران، تیم استقلال به حکم کمیته انضباطی در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران مقابل گهر دورود قرار گرفت و با برتری ۲-۰، صدر جدول را از سپاهان اصفهان پس گرفت.

جواد نکونام در دقیقه ۲۸ با شوت از داخل محوطه جریمه گل اول را زد. ویسنته آرزه نیز در دقیقه ۴۴ گل دوم آبی پوشان را از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رساند.

با این پیروزی، استقلال ۶۳ امتیازی شد و به صدر جدول برگشت. گهر ۱۹ امتیازی نیز در رده آخر جدول قرار دارد و سقوط این تیم به دسته اول قطعی شده. این آخرین بازی نماینده فوتبال لرستان در ورزشگاه آزادی بود.

استقلال روز دوشنبه در هفته سی و دوم باید مقابل سپاهان به میدان برود. مسابقه‌ای حساس که نتیجه‌اش می‌تواند قهرمان لیگ را تعیین کند. سپاهان ۶۲ امتیاز دارد و در تعقیب آبی پوشان است.

در ترکیب استقلال مقابل گهر، مهدی رحمتی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، علی حمودی، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، ویسنته آرزه (دقیقه ۸۸ کیانوش رحمتی)، فرزاد حاتمی (دقیقه ۶۹ سیاوش اکبرپور)، میثم بائو، عباس محمد‌رضایی و فرهاد مجیدی (دقیقه ۶۰ ایمان موسوی) به میدان رفتند.

توقف پرسپولیس در اصفهان

پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر به مصاف ذوب آهن رفت و با نتیجه یک بر یک متوقف شد. ولاتکو گروژدانوفسکی در دقیقه ۱۹ با شوت از داخل محوطه جریمه دروازه ذوب آهن را باز کرد. غلامرضا رضایی در به ثمر رسیدن این گل نقش بارزی داشت.

مهدی رجب‌زاده نیز در دقیقه ۷۲ روی پاس اسماعیل فرهادی، ضمن عبور از عمق دفاع پرسپولیس در داخل محوطه جریمه با شوتی محکم دروازه سرخپوشان را گشود.

ذوب آهن در نیمه دوم هجومی‌تر بازی کرد. این تیم در اکثر دقایق روی دروازه پرسپولیس خیمه زده و موقعیت‌های فراوانی را از دست داد.

با این مساوی پرسپولیس ۴۷ امتیازی شد و همچنان در رده ششم باقی ماند. ذوب آهن ۳۲ امتیازی هم در رده چهاردهم قرار گرفته و همچنان به بقا امیدوار است.

در ترکیب پرسپولیس نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، امیرحسین فشنگچی، حسین ماهینی (محمدرضا خانزاده)، عادل کلاه کج، ولاتکو (مارکو پروویچ)، میثم نقی‌زاده، محمد نوری، غلامرضا رضایی و کریم انصاری فرد (هادی نوروزی) به میدان رفتند.

فرهاد کاظمی سرمربی ذوب آهن در پایان بازی گفت: در چند بازی اخیر داوری‌ها عالی بوده اما امروز پنالتی صد در صد ما روی حدادی‌فر را نگرفتند. اگر پنالتی را می‌‌گرفتند نتیجه عوض می‌شد. با این حال خوشحالم که کسی نمی‌تواند بگوید مقابل تیم بزرگ پرسپولیس تحقیر شدیم.

نتایج سایر بازی‌ها

نفت تهران با دو گل از سد داماش گیلان گذشت. هر دو گل‌ این تیم را مهدی خیری به ثمر رساند. محمد نظیف کار در دقیقه ۸۰ از داماش گیلان اخراج شد.

هواداران داماش‌ که در جریان بازی نیز درگیر شده بودند، می‌خواستند با بازیکنان این تیم هنگام سوار شدن به اتوبوس نیز درگیر شوند که ماموران انتظامی جلوگیری کردند.

صبای قم مقابل سایپا به برتری ۲-۱ رسید. رامین رضائیان و مهدی مومنی برای صبا و کاوه رضایی سایپا گل زدند.

عبدالصمد مرفاوی سرمربی صبا درباره اظهارات سرمربی سایپا که معتقد بود بازی را به خودشان واگذار کردند، گفت: نمی‌خواهم کری بخوانم. این شکست‌ها وجود دارد. یک روز می‌بری، یک روز می‌بازی و یک روز هم بازی مساوی می‌شود. فوتبال همین است. باید بپذیریم که در این حوزه فعالیت می‌کنیم. امروز هم ما بودیم که خوب بازی کردیم.

ملوان و پیکان به تساوی بدون گل رسیدند. صنعت نفت آبادان با یک گل بر راه‌آهن غلبه کرد. گل‌ این تیم را رضا خالقی فر وارد دروازه شاگردان علی دایی کرد.

فحر سپاسی و مس کرمان در شیراز هم با تساوی ۱-۱ امتیازات را تقسیم کردند. مصطفی شجاعی برای مس و مسلم فیروزآبادی برای فجر گل زدند.
XS
SM
MD
LG