لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۴

وزیردفاع لبنان با رییس جمهوری ایران در تهران دیدار کرد


وزیر دفاع لبنان روز یکشنبه با حسن روحانی دیدار کرد.
وزیر دفاع لبنان روز یکشنبه با حسن روحانی دیدار کرد.

وزیر دفاع لبنان روز یکشنبه با حسن روحانی ،‌رییس جمهوری ایران دیدار کرده است. دبیر شورای عالی امنیت و وزیر دفاع ایران در ديدار با وزيردفاع لبنان بر آمادگی جمهوری اسلامی برای کمک به ارتش لبنان و «مقاومت» در اين کشور برای مقابله با آنچه که «تروريسم» در منطقه خوانده اند، تاکيد کرده اند.

سمير مقبل،‌ معاون نخست وزير و وزير دفاع لبنان، وزیردفاع لبنان روز شنبه همراه ھیأتی از مقام های نظامی این کشور برای دیداری سه روزه وارد تهران شد تا در خصوص کمک نظامی ایران به لبنان با مقام های جمهوری اسلامی گفت وگو کند.

وزیر دفاع لبنان روز یکشنبه ۲۷ مهرماه با حسن روحانی، رییس جمهوری ایران دیدار کرده است.

حسن روحانی در این دیدار گفت است: بايد گروه های تروريستی از منطقه بيرون رانده شده و جلوی فعاليت های جنايتکارانه آنها گرفته شود و در اين راستا ضرورت دارد همه کشورهای منطقه با يکديگر متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، وعده کمک نظامی ايران به لبنان پس از ان مطرح شده که پيشتر رييس جمهوری لبنان از کمک سه ميليارد دلاری عربستان سعودی برای تقويت ارتش اين کشور خبر داده بود و کمک نظامی تهران و ریاض به لبنان از منظر بسياری شهروندان اين کشور به مثابه بخشی از رقابت ايران و عربستان در اين کشور برای گسترش نفوذ خود ديده می شود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، علی شمخانی در ديدار با سمير مقبل،‌ معاون نخست وزير و وزير دفاع لبنان گفته است : پشتيبانی از ملت، ارتش و مقاومت در لبنان همچنان در دستور کار ايران قرار خواهد داشت.

دبير شورای عالی امنيت ملی ايران اضافه کرده است: ايران در کنار آمادگی برای کمک های تسليحاتی به ارتش لبنان، آماده انتقال تجربيات خود برای ارتقاء امنيت در لبنان و منطقه و مبارزه با جريان های تروريستی است.

به گزارش آسوشيتدپرس، ايران حامی اصلی حزب الله لبنان است که از منظر بسياری از ارتش لبنان قويتر است.

در همين زمينه نير روز شنبه وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح ايران در ديدار با سمير مقبل گفته بود: جمهوری اسلامی ايران با هدف تحکيم اقتدار ملی و تقويت امنيت لبنان، آماده است ضمن تأمين نيازمندی‌های ارتش لبنان، تجارب خود را برای مقابله با گروههای تروريستی و تکفيری در اختيار ارتش اين کشور قرار دهد.

وزير دفاع ايران نيز همانند علی شمخانی ضمن تاکيد بر امادگی جمهوری اسلامی برای ارائه کمک نظامی به لبنان، گفته بود ايران همچنين می توانند تجربيات خود در زمينه مبارزه با گروه تروريستی را در اختيار لبنان قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، جنگ داخلی سوريه تاثير عميقی برا جناح بندی های سياسی در لنبان داشته است. سنی ها لبنان طرفدار مخالفان سنی حکومت بشار اسد هستند اين در حالی است که حزب الله لبنان از حکومت بشار اسد حمايت می کنند و نيروهای خود را به اين کشور اعزام کرده است.

اين گزارش می افزايد کمک های نظامی ايران و عربستان سعودی به لبنان می توانند اختلافات سياسی در لبنان را تشديد کند.

XS
SM
MD
LG