لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۳

بازداشت شهرام جزایری به اتهام «تبانی برای اقدام علیه امنیت عمومی» 


شهرام جزایری
شهرام جزایری

گزارش‌ها حاکی است شهرام جزایری، بازرگان ایرانی،که برای سخنرانی درباره شرکت پدیده به مشهد سفر کرده بود،به اتهام « تبانی برای اقدام علیه امنیت عمومی» بازداشت شده است.

به گزارش خراسان،قرار بود شهرام جزایری در همایشی تحت عنوان «بررسی چالش‌های پیش روی شرکت پدیده در ورود به فرابورس و تأمین نقدینگی» سخنرانی کند.

طبق این گزارش به دنبال بازداشت محسن پهلوان، مدیرعامل سابق شرکت پدیده به اتهام « کلاهبرداری از طریق فروش غیرقانونی اوراق موسوم به سهام»تبلیغاتی در خصوص برگزاری این همایش با حضور شهرام جزایری انجام شده بود.

گزارش‌ها حاکی بامداد روز شنبه و همزمان با آغاز این همایش شهرام جزایری به اتهام تبانی برای اقدام علیه امنیت عمومی از طریق اخلال در نظم و سلب آسایش عمومی و با صدور دستور قضایی بازداشت شد.

خراسان گزارش داده است که شهرام جزایری برای انجام تحقیقات در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفته است تا بررسی‌های بیشتر در این باره صورت گیرد.

شهرام جزایری، ازمتهمان فساد اقتصادی در ایران پس از سپری کردن حکم ۱۱ سال زندان خود در مهرماه سال ۱۳۹۳، از زندان آزاد شد.

گزارش رسانه‌های ایران حاکی است که وی پس از آزادی فعالیت‌های اقتصادی خود را از سرگرفته است.

خراسان همچنین گزارش داده است که در فضای مجازی شایعاتی در خصوص واگذاری مدیریت شرکت پدیده به شهرام جزایری مطرح شده بود.

شرکت پدیده شاندیز که در بهمن ماه سال ۱۳۸۳به ثبت رسیده است که در توسعه پروژه‌های ساختمانی در شاندیز، در نزدیکی مشهد، فعالیت می کرد. این شرکت بعدا راسا اقدام به فروش سهام خود کرد که ارزش سهام آن به سرعت چند برابر شد.

اما در دی ماه سال ۱۳۹۳مقام‌های قضایی در مشهد اعلام کردند که فروش سهام پدیده شاندیز ممنوع و دفاتر فروش سهام پلمپ شده اند. غلامعلی صادقی،قاضی این پرونده در آن زمان گفته بود:«به خاطر افزایش‌های به اصطلاح بادکنکی و غیرقانونی سهام، مبالغ میلیاردی جابه جا شده است که این امر حتما نیازمند شفاف سازی است تا هر کسی یک شبه میلیاردر نشود.»

به دنبال طرح اتهاماتی در خصوص تغییر کاربری اراضی ونحوه معاملات سهام این شرکت،تعداد زیادی از سهامداران شرکت پدیده شاندیز کوشیدند تاسهام خودرا بفروشند. گفته می شود، این شرکت به شماری از سهامداران حواله هایی داد اما با توجه به حجم بالای درخواست‌های سهامداران، این شرکت نتوانست تعهدات خود را انجام دهد.

علیرضا رشیدیان، استاندار وقت خراسان‌رضوی سال گذشته گفته بود: بر اساس حسابرسی‌های انجام‌شده مجموع بدهی شرکت پدیده ٨٤‌ هزار ‌میلیارد ریال است.

XS
SM
MD
LG