لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۲

مظنون حمله کانزاس خیال می کرد «دو ایرانی را کشته است»


عکس منتشر شده از مظنون حمله به یک میکده در کانزاس
عکس منتشر شده از مظنون حمله به یک میکده در کانزاس

گزارش‌های تازه از تماس تلفنی یک کارگر میکده‌ای در ایالت میزوری نشان می دهد که فرد مظنونی که در شهر اولات واقع در کانزاس یک مرد هندی را به ضرب گلوله کشت و یک شهروند هندی دیگر را زخمی کرد، تعریف کرده که «دو ایرانی» را کشته است.

آدم پورینتون، مرد سفید پوست۵۱ ساله، روز چهارشنبه هفته گذشته در یک میکده در شهر اولات واقع در کانزاس دو هندی را هدف گلوله هدف قرار داد. در این واقعه یک شهروند دیگر آمریکایی نیز زخمی شده‌است.

یک کارگر میکده‌ای در ایالت میزوری در ۱۲۰مایلی محل تیراندازی بامداد روز پنجشنبه با پلیس تماس گرفته و گفته بود که فرد مظنون برای او تعریف کرده که دو ایرانی را کشته اما او را قسم داده که به پلیس خبر ندهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس لحظاتی پس از این تماس آدم پورینتون را بازداشت کرده است.

در این تیراندازی سرینیواس کوچیبوتلا، مهندس کامپیوتر هندی تبار کشته شد. دوست او آلوک ماداسانی ، یک هندی تبار دیگر به همراه یک کارگر آمریکایی در این تیراندازی زخمی شدند.

واکنش ها

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ در واکنش به تیراندازی در کانزانس در توییتی از دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خواسته است، نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد.

گزارش ها حاکی است که این تیراندازی و قتل در حومه شهر کانزاس در رسانه‌های چاپ هند پوشش فراوانی پیدا کرده و برخی از مردم در شبکه‌های اجتماعی می گویند شعارهای دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در زمینه مهاجرت این فضای عدم بردباری را مشتعل کرده است.

یک سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفته است، از دست رفتن جان هر انسانی فاجعه بار است ولی مرتبط دانستن این قتل با موضع و شعارهای دونالد ترامپ، مضحک است.

حداقل یکی از شاهدان عینی به روزنامه محلی کانزاس سیتی استار گفت که فرد مهاجم قبل از تیراندازی به سوی قربانیان هندی فریاد می زد: «از کشور من بروید بیرون.»

یک سخنگوی دادستانی منطقه گفته است، در اعلام جرم علیه آدام پورینتون، او به یک مورد قتل عمد و دو مورد اقدام به قتل متهم خواهد شد.

به گزارش یک کانال تلویزیونی محلی که به شبکه خبری ان بی‌سی وابسته است، مکالمات ضبط شده تماس اضطراری یک کارگر زن یک میکده نشان می دهد که آدام پورینتون گفته بود، باید پنهان شود چون دو مرد ایرانی را کشته است.

بر اساس نوار این مکالمات که در اختیار شبکه تلویزیونی محلی قرار گرفته است زن شاغل در میکده به یک مامور پلیس می گوید: «او به من نمی گفت چه کرده است. من مرتب از او سئوال می کردم و او گفت اگر اجازه دهم که او در خانه من بماند ماجرا را تعریف خواهد کرد. بالاخره توانستم او را قانع کنم تا ماجرا را بگوید. او گفت دو مرد ایرانی را در اولات به ضرب گلوله کشته است.»

هر دو قربانی هندی این تیراندازی برای یک شرکت سازنده تجهیزات مهندسی ردیابی به نام گارمین کار می کردند.

ایان گریلوت، یک کارگر ساختمانی ۲۴ ساله که سعی کرد جلوی تیراندازی را بگیرد از ناحیه سینه و دست زخمی شد. او در ویدئویی که در بیمارستان محل مداوایش ضبط شده می گوید از اینکه جانش را برای دفاع از زندگی دیگران به خطر انداخته بسیار خوشحال است.

ایان گریلوت گفته است: «من نمی توانستم بی‌حرکت آنجا بمانم، باید یک کاری می کردم. به همین خاطر دخالت کردم.»

XS
SM
MD
LG